Strypa ner en kawasaki ZR7 2002 35kw

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hej ska strypa ner en Kawasaki ZR7 till a2. Min fråga är hur man gör?
Kan ja använda strypningen från min hoj Suzuki GSX600F eller skilje sig strypningarna? annars Vad köper man strypningar till hojen`?

Tacksam för hjälp:)

har inte den mer än 95hk original?

har inte den mer än 95hk original?

57 kw, enligt wikipedia...

Men för att svara på originalfrågan, nej du kan inte använda samma strypning till den som till din GSX, om det nu inte råkar vara exakt samma motor. Lättast är om det finns färdiga strypkit med intyg, då bara skruvar du i ett sånt på den platsen det ska sitta. Annars, om du ska tillverka ett själv måste du bänka hojen och hålls, tills du får rätt effekt ur den och dessutom skriva ett intyg på heder och samvete som du ska få en byråkrat att godta. (Om jag nu inte minns något fel)

I princip kan du enbart använda färdiga och typgodkända strypsatser idag. Strypsatsen från alphateknik som mc kompaniet i väring säljer har ett individuellt intyg som är utställt på hojens ramnummer.

Den luftkylda zr 7 ligger nog under 70 kw men den vattenkylda efterföljaren z 750 ligger över.

Och det är väl lika bra att berätta att det inte är någon ide att försöka beställa direkt från alphatechnik, de säljer inte till Sverige/privatpersoner.
Källa: försökt själv förra året...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...