strypa inför uppkörning.

pila

BLÄT!
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
r6 2002
tjena! ska köra upp med min husaberg 650. den e reggad på 10kw> "väldigt" starka 10kw. vad gör dom på uppkörningen om dom upptäcker detta? tänkte att jag kunde strypa den inför detta. har ingen strypsats till den men tänkte höra om det finns något annat sätt än att köpa ett nytt. vilka sätt kan jag strypa på, utan större mekningar.?
strypningen åker bort direkt efter uppkörning, är inge sugen på att åka runt på en husa och bli ifrån åkt av trimmade moppar< det är förnedring.

Varför strypa till 10kw? En lätt mc får ju ha 11kw, men det tjänar ju ingenting till för man får inte ha 650cc? :confused:

"Stryp upp" den till 25 istället? :tummenupp

Är de inte så att den får ha max 0.14 kw per kilo :confused:

och den kanske e lite för lätt för 25kw, men 10 låter lite väl lite

ja tänkte på samma sak också står 25kw i papprena men har 115hp =) märker dem eller bryr sig på uppkörningen??

huvudsaken är väl att du har högst 0,16kw per kilo i papperna, den är ju lätt, men med 10kw så kvalar den nog in som mellan.
tror inte dom ställer sig o mekar o tittar om den e strypt.

pila skrev:
tjena! ska köra upp med min husaberg 650. den e reggad på 10kw> "väldigt" starka 10kw. vad gör dom på uppkörningen om dom upptäcker detta?

Det är ingen som kollar, däremot finns ju risken att det märks i tex konbanan om du drar på fullt.
Ta det lungt så fixar det sig säkert.

MostWanted_NKPG skrev:
ja tänkte på samma sak också står 25kw i papprena men har 115hp =) märker dem eller bryr sig på uppkörningen??

Samma sak där, det märks otroligt väl om du drar på (dock har din hoj 100hk orginal, lite vässad?). Så länge inget märks är det ju lungt, men provkör han ligger du pyrt till :7peta

Dez skrev:
Det är ingen som kollar, däremot finns ju risken att det märks i tex konbanan om du drar på fullt.
Ta det lungt så fixar det sig säkert.

Samma sak där, det märks otroligt väl om du drar på (dock har din hoj 100hk orginal, lite vässad?). Så länge inget märks är det ju lungt, men provkör han ligger du pyrt till :7peta

undrar om han får provköra. varför skulle han göra det? det kan d nog vägra han i så fall.

om du kör upp med en 650cc så förmodar jag att du är ute efter mellan-kortet??

varför har man då 10kw, en lätt mc får ju tiill och med ha mer!!!!!

en väll trimmad moppe kan ha 10kw :kocko

nu vet inte jag om dehär stämmer, men när jag snacka med min körskole lärare så sa han att den inte längre har nåt med kW/vikt att göra, d e 25kw, inget vajs med vikt. jag har förmodligen fel, vad vet jag :3freak

desutom så vill nog försäkringsbolagen veta om den är ostrypt, om d händer en olycka så kan d bli dyrt för dig,...

weeeiii skrev:

nu vet inte jag om dehär stämmer, men när jag snacka med min körskole lärare så sa han att den inte längre har nåt med kW/vikt att göra, d e 25kw, inget vajs med vikt. jag har förmodligen fel, vad vet jag :3freak

desutom så vill nog försäkringsbolagen veta om den är ostrypt, om d händer en olycka så kan d bli dyrt för dig,...

det är 0,16Kw/kg som gäller, dock MAX:25Kw. så en modern 125a får itne framföras av en person med mellan kort. (mer än 0,16Kw/kg)

weeeiii skrev:

Eftersom man måste ha 35KW i papprena för tung är det självklart mellan som gäller.
Förmodligen är Husan reggad som 10KW från fabrik.
Som vanligt är det <25KW, <0.16KW/Kg och >375cc som gäller för mellankort.

Men det va ett jädra tjatande här!

Husabergaren är reggad med 10 kw från fabrik.

Jag tänkte det samma..

Iofs så har jag bara en 125 tvåtakt men jag har ostrypt, effektsystem och koiskt luftfilter, men den är på 8kw på pappret

Dom kommer ju höra på ljudet att den är ostrypt o så men bryr dom sig?

Och så har jag ingen strypning till den heller :död

weeeiii skrev:

jag är inte ute efter 10kw, den är så från fabrik när den kommer därifrån, sen när den kommer till butik tar dom bort strypningarna så nu kör jag på full effect och tvivlar på om den går att klara med omärkt genom uppkörniongen inte lätt astt hålla framhjulet nere på konbanan å så. nån som vet hur man får ner effekten?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!