Strypa hojen?

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Tjenare!

Har en massa frågor kring strypning. :va

Jag har en gsx400 med 30 kw, funderar på att strypa ner den till 25 kw och få den klassad som en mellanklasshoj.
Vad krävs egentligen för att få ner den dessa kw? Jag tror fan redan den har slängt av de 5 kw för längesen, den är ju ändå snart 30 år gammal!

Hur kollar bilprovningen antal kw? Bänkar dom den eller?

Är det dumt tänkt att köra upp för begränsad A-behörighet och vänta de 2 åren för att sedan köra tung? I min hjärna kanske det är rätt klokt så man får lite erfarenhet innan man köper en hoj med en massa power. =)

Dessutom kanske det blir smidigare för mig om jag ska köra upp som privatist med min egen hoj som jag kan bra?

Tusen tack på förhand!

när jag ströp min hoj så får man ju ett intyg med strypbrickorna som man visar upp för bilprovningen när man ska omregistrera hojen för att det ska vara lagligt på pappret, på min hoj så kollade dem inte om den var strypt pga det var för mycket kåpor ivägen och det var tidigt på säsongen så de ville inte provköra heller, annars vad jag förstod så kan dem kolla att strypbrickorna sitter i och även provköra, dock bänkar dem inte.

www.mc-kompaniet.se

Strypsatser till 25kW: 1795:-

Du får med allt som behövs. Det enda du behöver göra är att montera brickorna, skriva ett papper på att det är utfört och registreringsbesikta tillsammans med medföljande TÜV-intyg.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien