strypa gsxr 1000?

Crille skrev:
@stoffidus förstår inte varför du ens ska ha ett monster på 1000cc på mellanklass kortet, vad tror du händer om du typar om den med 25Kw sedan plockar bort strypningarna och hamnar i en olycka!!!!..

Du blir av med kortet samt så kan försäkringsbolaget vägra betala ut försäkringspengar pga du har modifierat om hojjen och det är inte den dom har försäkrat.....

Tycker du allvarligt ska tänka om rejält och va lite vuxen...

jo jag vet det är sant det du säger det kan jag inte säga emot.

jag körde min 636 strypt i 2 veckor och den gick som en trimmad moped, och det blir inte så skoj att köra med ett gäng som malla har full effektpå sina bågar.

Det med försäkringen har jag undrat länge, den står ju på min pappa, om vi säger att han trillarmed den ostrypt när den enligt papperna är strypt får han ut något eller inte, för på if kvittar det om den är strypt eller inte försäkringen är lika dyr ändå i vilket fall som helst, trodde dom räknade hk och kilo men så är det tydligen inte

F/F skrev:
finns nån motor mek ute i åkersberga har jag för mig vet inte vad firman heter men ska kolla up det.
men rekomenderar att du kör den strypt sen då.
/fredrik

tack så mycket :)

Nr:18 skrev:
Torde vara ganska omöjligt att göra utan att hojen blir okörbar. Köp en hoj med rätt effekt, annars blir det olovlig körning om du kör den med begränsat kort.

En polare strypte sin R1:a och reggade som 25kw i höstas. Så varför inte?

stoffidus skrev:
jo jag vet det är sant det du säger det kan jag inte säga emot.

jag körde min 636 strypt i 2 veckor och den gick som en trimmad moped, och det blir inte så skoj att köra med ett gäng som malla har full effektpå sina bågar.

Det med försäkringen har jag undrat länge, den står ju på min pappa, om vi säger att han trillarmed den ostrypt när den enligt papperna är strypt får han ut något eller inte, för på if kvittar det om den är strypt eller inte försäkringen är lika dyr ändå i vilket fall som helst, trodde dom räknade hk och kilo men så är det tydligen inte

tack så mycket :)

Hmm om du råkar köra omkul med hojen(eller annan olycka händer) så får du inte ut något på försäkrigen men det kanske inte du fattar :kocko , Den måste stå på dig annars så kommer du inte få ut en krona :fatta! , sry för arga tonen men men :pannkyss

Disasterpiece skrev:
En polare strypte sin R1:a och reggade som 25kw i höstas. Så varför inte?

vet du var han gjorde det skulle vara snällt om du hade kunnat ta reda på det

2fast4hjo skrev:
15 000 det var nog någon nolla för mycket där

Skenförsäkrare stryper jag gratis.

nej det är inte en nollaför mycket. ärligt vet du nån som kan

Lam-Kaka skrev:
Hmm om du råkar köra omkul med hojen(eller annan olycka händer) så får du inte ut något på försäkrigen men det kanske inte du fattar :kocko , Den måste stå på dig annars så kommer du inte få ut en krona :fatta! , sry för arga tonen men men :pannkyss

har en försäkring som hela famljen får köra bågen så det hade jag fått om den hade varit strypt och allt med det kanske inte du fattar :)

.luzt skrev:
Får polisen verkligen provköra mitt fordon?
Enligt min försäkring får jag ej låna ut mitt fordon, vad händer om han skadar hojen?

Var det inte trådskaparen som hade en del andra konstiga trådar? =P

Ärligt talat, är den här frågan på riktigt? Får polisen köra fortare än hastighetsbegränsningarna om det behövs? Skiter björnen i skogen? :confused:

stoffidus skrev:
nej det är inte en nollaför mycket. ärligt vet du nån som kan:)

Ang strypning så har det redan nämnts.

firma och de tar ca 1500.
stoffidus skrev:
har en försäkring som hela famljen får köra bågen så det hade jag fått om den hade varit strypt :)
Försäkringen är en basförsäkring då för annars gäller det bara sambor/makar.

Last edited:
stoffidus skrev:
vet du var han gjorde det skulle vara snällt om du hade kunnat ta reda på det

nej det är inte en nollaför mycket. ärligt vet du nån som kan

har en försäkring som hela famljen får köra bågen så det hade jag fått om den hade varit strypt och allt med det kanske inte du fattar :)

Varför skrev du att den stog på pappa då? :va , du kunde ju ha skrivit på familjen :arsele

2fast4hjo skrev:
Ang strypning så har det redan nämnts.

firma och de tar ca 1500.

Försäkringen är en basförsäkring då för annars gäller det bara sambor/makar.

men problemet är att det är inte bara att sätta på strypmingsatsen på den bågen. måste in i data boxen och pilla

Lätt den roligaste tråden EVER!!!

Men en sak.. Att han inte får ut nåyt på försäkringen är en sak... När det gäller hojen! jag kan tänka mig att åka på trafik och köra med krashkåpor och mkt silvertejp istället.. spelar liksom ingen roll!

Saken är att när det smäller och hanskadar sig, då täcker inte försäkringsbolaget sjukhuskostnader (vilket kan kosta miljoner) eller skador på andra och dess egendom..

dessutom är det olovlig körningvilket kan ge upp till 6 mån. Betydligt ärre än att torska lappen!

Ähh... Stryp den själv vettja.
Låt säga att den har 160 HP på bakhjulet. Detta fördelat på fyra cylindrar.
Ryck bara bort tre av tändstiften. Då har du 40 hästar i maskinen. Sen för att få bort de där sista hästarna så tryck i lite tvättsvampar i avgasröret bara, så blir den tystare med på besiktningen.
Lycka till! :tummenupp

Måste inte hojen ned till 0,16hk/kg oxå :va

DreeTman skrev:
Ähh... Stryp den själv vettja.
Låt säga att den har 160 HP på bakhjulet. Detta fördelat på fyra cylindrar.
Ryck bara bort tre av tändstiften. Då har du 40 hästar i maskinen. Sen för att få bort de där sista hästarna så tryck i lite tvättsvampar i avgasröret bara, så blir den tystare med på besiktningen.
Lycka till! :tummenupp
Så hade jag oxå gjort! :tummenupp

Rasorblade skrev:
Måste inte hojen ned till 0,16hk/kg oxå :va
Har den en tjänstevikt på över 157kg (156.25kg om man ska vara noga) så slipper man fundera över det där med 0.16kw/kg.

En hoj med torrvikt på 166kg har definitivt tjänstevikt som är högre än 157kg.

Ja, jävlar.... Vilka idéer folk har.. Men som de flesta har sagt, kör du om kull så blir de inte så kul längre. Vilket är lätt hänt, tror mig, jag vet! (även om du tror att du kör som en GUD, så finns de annat folk i trafiken)
Så då vill du gärna ha försäkring som täcker upp när du ligger på sjukan i några veckor, med sprickor i ryggen, axel, handleder, etc.. Eller du kanske har de så fett! att du inte behöver ha någon försäkring :kocko

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph