Strypa från 12 till 11kw

Jaaack

Regret nothing, move on and say fuck it
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Derbi Senda SM 125
Tjena!

Min hojj är en Derbi senda sm 125, 12kw så den reggas som en tung mc.
Och jag har ingen aning om hur man stryper den till 11kw (kan inte mkt om mc :confused: )

Någon som kan förklara hur jag går till väga?

/Jack

Jaaack skrev:
2062187 Tjena!

Och jag har ingen aning om hur man stryper den till 11kw (kan inte mkt om mc :confused: )

/Jack

den reggas inte som begränsad mc då? :va

Jaaack skrev:
2062187 Tjena!

/Jack

En mc firma stryper ner den det lilla som behövs och du får då ett intyg på att den är strypt. Därefter bokar du en besiktning (säg till när du ringer om det att det är för att typa om effekten bara) och sen när du fixat detta så är det klart :banana

Jaaack skrev:
2062187 Tjena!

/Jack

Varför är den reggad på 12kw? :va

skaffa ett intyg å skriv i bara, ingen jävel märker nån skillnad från 12 till 11kw...

EDIT; du måste typbesiktiga den oxå, á ungefär 800kr.

bara en liten fråga... 12 Kw det är väll i motorn, isf lär det inte vara 11Kw ut till bakhjulet, borde det inte räcka med att bänka den och få ett intyg på att den inte har mer effekt än vad som nu kommer upp genom bänkningen, jag kan vara ute och cykla men ja tror inte att det är mycker mer än 11 Kw som kommer ut på hjulet....

silverbird skrev:
2062632 bara en liten fråga... 12 Kw det är väll i motorn, isf lär det inte vara 11Kw ut till bakhjulet, borde det inte räcka med att bänka den och få ett intyg på att den inte har mer effekt än vad som nu kommer upp genom bänkningen, jag kan vara ute och cykla men ja tror inte att det är mycker mer än 11 Kw som kommer ut på hjulet....

Du har rätt men samtidigt fel :) Jag var i samma sist och det räckte såklart att bänka den för att få fram effekten men killen som gjorde det fick samtidigt skriva att han "strypt" ner effekten genom omställning av tändsystemet eller nåt sånt. De måste nämligen skriva HUR den är stryp i papprena också :tomten

effekt förlust heter det :död fattar inte att försäkring osv tar effekten i motorn.. den e ganska ovesäntlig....det e krämen man får ut på hjulet som e vesäntlig

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman