Strypa en orion fullsize 250cc

frankelius

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Hoj
Aprilia rs 125 -07. fullpower
Hej alla!

Ja funderar på att köpa en Orion 250cc fullsize till landet. På landet kan man köra vart man vill och ingen polis syns till.

Jag är bara på landet en liten del av sommaren, resten av sommaren är jag i Stockholm, där det kryllar av poliser. Jag vill såklart köra min 250 dirtbike i stockholm. Men problemet jag har är att jag har bara lätt motorcykelkort. Jag vill kunna köra Motorcykeln på mitt 125-kort, då ja måste strypa den för att den ska gå igenom som 11 kw. Tror ni ja kan lyckas få den reglad som 125:a genom att strypa den? Sen ta bort strykningen när ja vill köra igen på Landet?:)

Tacksam för seriösa svar!

Tack i förhand!

Med ditt körkort får du köra max 125cc hoj med max 11kw, alltså inte en 250.

Är en sån ens reggad?

Ännu en till sån här j-a tråd...:huvet

Som vanligt någon som inte orkat läsa på...fast det finns ju andra möjligheter.

Någon som inför vinterns tristess gjort en Lazarus till ett nytt nick för att fördriva tristessen?:rolleyes:
Eller bara genuint trolleri?:va

Är en sån ens reggad?
Nix, antagligen omöjligt att regga in då det är helt livsfarliga maskiner haha, ramen påminner om en gammal monark trampcykel från 50-talet och fjädring/bromsar ska vi inte ens tala om :fakta

Nix, antagligen omöjligt att regga in då det är helt livsfarliga maskiner haha, ramen påminner om en gammal monark trampcykel från 50-talet och fjädring/bromsar ska vi inte ens tala om :fakta

orion fullsice finns som regad enduro såldes för det enorma priset av 15k för något år sedan.

orion fullsice finns som regad enduro såldes för det enorma priset av 15k för något år sedan.
Det var mer än jag visste. Men hursomhelst, han får ändå inte köra den på gatan oavsett effekt.

Hej Frankelius, och välkommen till forumet.

Kul med 16-åringar här också. Det tycker även RymdBörje, när han fått grunna lite.
Gillar den svartvita bilden där du kört ut i vattnet...

Som andra har sagt så är det inte möjligt att strypa en 250cc till något du kan köra lagligt på med ditt körkort - och det finns även andra hänsyn att ta när man kör motorcykel på riktigt. Polis eller inte polis, det är ändå ingen bra idé att köra motorcykel "överallt" - speciellt som man inte har behörighet för den.

Ta det kallt, gör det bästa av tiden med den hoj du har - alla vuxna hojåkare ser tillbaka på sin tid med 125:a med glädje och saknad. Det känns inte så just nu, men tiden upp till arton kommer att gå snabbt, och då har du en uppsjö med hojar att välja på, som du kan köra lagligt.
Välkommen in i motorcykelgemenskapen med din Aprilia!

Det var mer än jag visste. Men hursomhelst, han får ändå inte köra den på gatan oavsett effekt.

helt korrekt :tummenupp men det är ju så solklart :fakta att man inte ens skall behöva tala om för en person med lätt mc kort att han inte får köra mellan tung mc..

Tack så mycket för det fina välkomnandet! Detta verkar vara en bra sida jag registrerat mig på. Men du har såklart rätt, det är inte långt tills jag är 18 år. Vad kul att du hittade den svartvita bilden! Den är tagen i Waxholm för den delen. Vart hittade du den? :)

Jag ska ta vara på min 125:a, riktigt bra hoj:)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti