Strypa eller inte med mellanklass-A-kort?

OlleR6 skrev:
Nu var det inte dig jag citerade, utan killen som tyckte att det var dumt med flera gränser på hojkortet ;)

Aha, okej, f'låt :rodnar

OlleR6 skrev:
Så du tänker alltså köra strypt i två år? Jadu, borde inte vara någon risk om polisen stoppar dig, det värsta som skulle hända vore nog att de skrattade åt dig ;) Har aldrig hört nån som löst det såhär tidigare!

Nja, alltså, jag tänkte att ÄVEN om jag plockar bort strypningen direkt så står det i alla fall rätt i pappren.

Det är kanske inte så bra om polisen ligger bakom o kollar upp mig och hojen om det står 82KW som effekt när jag får köra max 25.

Så stryps dom i alla fall

Strypningen består av en plåtbit bockad i 90 grader som motsvarar "trottelstopp", alltså så man inte kan gasa fullt.

Så det blir nog inte SÅ knepigt att få bort om man vill, 2 st M6 :)

OlleR6 skrev:
Jag gillar 18åringar med 200hk som aldrig kört hoj förr.

Å sen är det försäkringsbolagen som inte vill ha oss på vägen ;)

Nä nog är systemet bra på ett sätt, men det vore EGENTLIGEN bättre om sporthojjar fick hålla till på banan...

men alltså! jag gillar inte heller tanken på 18åringar på rettor å gixxers, men det blir ju så ändå eftersom strypningar kan tas bort å oftast görs det..
det ja menar är att ja tror att det finns tre kk klasser för att det ska va krångligt å ta mc kort, å därför hoppas dom som stiftat dessa regler på att färre ska ta mc-kort, det är va ja tror..

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo