Strypa av rs 06

loffe_90

91a, inte 90
Gick med
4 Jun 2006
Ort
motala
Hoj
rs 06
Tja. Idag tänkte jag att ja skulle byta cdi-boxen på Aprilian, så jag tog bort strypboxen och kopplade in fullpowern, sen kollade jag i manualen hur man stryper den, o då så va de nån bild på 2st kablar man skulle koppla isär som fanns under tanken, så dom satte jag ihop igen. (Manualen e på tyska).
Nu till mitt problem, såklart så startar den inte.
Det ända jag kan tänka mig är felet är att alla kablar inte riktigt får kontakt, för ja har bara testat att dra ihop dem med eltejp nu eftersom att ingen affär som e öppen nu har "sånna där grejjer man sätter in kablarna i o sen nyper ihop med en tång".
Nån som kan berätta hur han har gjort när han har strypt av sin 06a?
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Tja. Idag tänkte jag att ja skulle byta cdi-boxen på Aprilian, så jag tog bort strypboxen och kopplade in fullpowern, sen kollade jag i manualen hur man stryper den, o då så va de nån bild på 2st kablar man skulle koppla isär som fanns under tanken, så dom satte jag ihop igen. (Manualen e på tyska).
Nu till mitt problem, såklart så startar den inte.
Det ända jag kan tänka mig är felet är att alla kablar inte riktigt får kontakt, för ja har bara testat att dra ihop dem med eltejp nu eftersom att ingen affär som e öppen nu har "sånna där grejjer man sätter in kablarna i o sen nyper ihop med en tång".
Nån som kan berätta hur han har gjort när han har strypt av sin 06a?
Rör sig varv-nålen när du försöker starta, annars har du säkert glömt att koppla in cdi:n eller så sitter den inte i riktigt, testa iaf me den gamla och se om problemet försvinner.
 

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia RS 125 -07
Du sa att du satte ihop dom igen? Vad jag har förståt så ska dom inte sitta ihop? Kanske har fel!


Johan
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Kontakten mellan Alphaboxen (blå cdi) tas bort.

Kontakten till riktiga cdi kopplas in istället för föregående kontakt, givetvis i den FP-cdin.

Kontakterna under tanken till avgasporten kopplas ihop.

Finito, klappat och klart och färdigt. Kolla så att du inte har dödarknappen fel och stödet nere.
 

loffe_90

91a, inte 90
Gick med
4 Jun 2006
Ort
motala
Hoj
rs 06
Nu funkar den finfint!:)
De va som ja trodde, att kablarna inte fick riktig kontakt, så nu va de löst:yoparty
Ska föresten köra upp på tisdag.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Nu funkar den finfint!:)
De va som ja trodde, att kablarna inte fick riktig kontakt, så nu va de löst:yoparty
Ska föresten köra upp på tisdag.

Lycka till hoppas de går bra :tummenupp Själv har ja teoriprov på onsdag :gnissla
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top