Strypa av rs 06

loffe_90

91a, inte 90
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
rs 06
Tja. Idag tänkte jag att ja skulle byta cdi-boxen på Aprilian, så jag tog bort strypboxen och kopplade in fullpowern, sen kollade jag i manualen hur man stryper den, o då så va de nån bild på 2st kablar man skulle koppla isär som fanns under tanken, så dom satte jag ihop igen. (Manualen e på tyska).
Nu till mitt problem, såklart så startar den inte.
Det ända jag kan tänka mig är felet är att alla kablar inte riktigt får kontakt, för ja har bara testat att dra ihop dem med eltejp nu eftersom att ingen affär som e öppen nu har "sånna där grejjer man sätter in kablarna i o sen nyper ihop med en tång".
Nån som kan berätta hur han har gjort när han har strypt av sin 06a?

Tja. Idag tänkte jag att ja skulle byta cdi-boxen på Aprilian, så jag tog bort strypboxen och kopplade in fullpowern, sen kollade jag i manualen hur man stryper den, o då så va de nån bild på 2st kablar man skulle koppla isär som fanns under tanken, så dom satte jag ihop igen. (Manualen e på tyska).
Nu till mitt problem, såklart så startar den inte.
Det ända jag kan tänka mig är felet är att alla kablar inte riktigt får kontakt, för ja har bara testat att dra ihop dem med eltejp nu eftersom att ingen affär som e öppen nu har "sånna där grejjer man sätter in kablarna i o sen nyper ihop med en tång".
Nån som kan berätta hur han har gjort när han har strypt av sin 06a?
Rör sig varv-nålen när du försöker starta, annars har du säkert glömt att koppla in cdi:n eller så sitter den inte i riktigt, testa iaf me den gamla och se om problemet försvinner.

Du sa att du satte ihop dom igen? Vad jag har förståt så ska dom inte sitta ihop? Kanske har fel!

Johan

Kontakten mellan Alphaboxen (blå cdi) tas bort.

Kontakten till riktiga cdi kopplas in istället för föregående kontakt, givetvis i den FP-cdin.

Kontakterna under tanken till avgasporten kopplas ihop.

Finito, klappat och klart och färdigt. Kolla så att du inte har dödarknappen fel och stödet nere.

Nu funkar den finfint!:)
De va som ja trodde, att kablarna inte fick riktig kontakt, så nu va de löst:yoparty
Ska föresten köra upp på tisdag.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...