Stryp = billigare försäkring???

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Ser i en del annonser typ;

- Yamaha R6 stryp till 25 kW = billig försäkring...

Kan det verkligen stämma?? De försäkringsbolag jag har varit i kontakt med har alltid räknat med ursprungseffekten. Då strypningen i de flesta fall tas bort som de säger (ja ja jag vet de generaliserar så det visslar om det). TLRn jag hade var reggad med 74 kW, detta räkande inte f-bolagen med utan räknade på ursprunget 99 kW.

Vad är rätt :confused:

/J
 

JohanFÖK

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -02
Inget f-bolag försäkrar nuförtiden på strypt effekt om du inte har mellanklasskörkortet. Ibland gör bolagen fel i kundtjänst och då är det stor risk att du blir utan ersättning vid skada. Se därför till att du får skritligt från f-bolaget att de är dem som har försäkrat fel så att du inte blir satt på pottan när väl skadan kommer.
 

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
JohanFÖK skrev:
Inget f-bolag försäkrar nuförtiden på strypt effekt om du inte har mellanklasskörkortet. Ibland gör bolagen fel i kundtjänst och då är det stor risk att du blir utan ersättning vid skada. Se därför till att du får skritligt från f-bolaget att de är dem som har försäkrat fel så att du inte blir satt på pottan när väl skadan kommer.

Thx, Johan! Då var det som jag trodde, mao folk som skriver att försäkringen är billig pga av att deras hoj är strypt har slunkit igenom systemet och kan ev mista ersättning vid skada. Om de nu inte har en överenskommelse vill säga.

/J
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
jag fick veta att de INTE tar och godkänner effekten 25 kW på en cbr me 76 orginal men de snackade om att de bara sänkte 2 steg dvs de räknade på 60kW hmm något sånt :öl
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Strypt effekt går Försäkringsbolagen efter om du är under 20 år. annars är det ursprungseffekt.

Fördel med ducce tillochmed 97. Reggad med 32 Kw, men ingen ursprungseffekt angiven. Det ger ibland billig försäkring.

Ring runt o kolla med ett specifikt reg nummer så vet du.

Eller gå på www.privataaffarer.se

Välj försäkringsofferter.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top