Stryp = billigare försäkring???

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
Ser i en del annonser typ;

- Yamaha R6 stryp till 25 kW = billig försäkring...

Kan det verkligen stämma?? De försäkringsbolag jag har varit i kontakt med har alltid räknat med ursprungseffekten. Då strypningen i de flesta fall tas bort som de säger (ja ja jag vet de generaliserar så det visslar om det). TLRn jag hade var reggad med 74 kW, detta räkande inte f-bolagen med utan räknade på ursprunget 99 kW.

Vad är rätt :confused:

/J

Inget f-bolag försäkrar nuförtiden på strypt effekt om du inte har mellanklasskörkortet. Ibland gör bolagen fel i kundtjänst och då är det stor risk att du blir utan ersättning vid skada. Se därför till att du får skritligt från f-bolaget att de är dem som har försäkrat fel så att du inte blir satt på pottan när väl skadan kommer.

JohanFÖK skrev:
Inget f-bolag försäkrar nuförtiden på strypt effekt om du inte har mellanklasskörkortet. Ibland gör bolagen fel i kundtjänst och då är det stor risk att du blir utan ersättning vid skada. Se därför till att du får skritligt från f-bolaget att de är dem som har försäkrat fel så att du inte blir satt på pottan när väl skadan kommer.

Thx, Johan! Då var det som jag trodde, mao folk som skriver att försäkringen är billig pga av att deras hoj är strypt har slunkit igenom systemet och kan ev mista ersättning vid skada. Om de nu inte har en överenskommelse vill säga.

/J

jag fick veta att de INTE tar och godkänner effekten 25 kW på en cbr me 76 orginal men de snackade om att de bara sänkte 2 steg dvs de räknade på 60kW hmm något sånt :öl

Strypt effekt går Försäkringsbolagen efter om du är under 20 år. annars är det ursprungseffekt.

Fördel med ducce tillochmed 97. Reggad med 32 Kw, men ingen ursprungseffekt angiven. Det ger ibland billig försäkring.

Ring runt o kolla med ett specifikt reg nummer så vet du.

Eller gå på www.privataaffarer.se

Välj försäkringsofferter.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT