Stryktålig mobil

Har en Defy privat och en Samsung B2710 på jobb.

Defyn som används mest och har blivit utsatt både för det ena och det andra och har tvättats under rinnande vatten ett antal gånger. Får dock ladda den varje dag men då används bla spotify väldigt flitigt på den. Dock är det väldigt lätt hänt att skyddslocken till headset och usb inte stängs ordentligt och då är den nog inte så vattentät.

Varför jag fick en såpass stryktålig telefon som samsungen av jobbet vet jag inte då jag sitter på ett kontor... Den har dock åkt med till bla skogen ibland när jag glömt ladda defyn och fått bevisa att den är både stryk och vattentålig. Batteriet är helt suveränt, laddar telefonen varannan vecka. Teckningen är också bättre men om det beror på telefonen eller att telia är bättre än telenor där jag befinner mig vet jag inte. Skyddslocken för usb osv är betydligt bättre på samsungen.

Är du ute efter en "telefon" och bara ska ringa och skicka sms så är det samsungen som gäller av dessa två. Sonim har jag ingen koll på.

det blev b2710 så får vi se hur dom är (kosta 1 tusing på komplett.se)så jag tog 2.....1 i reserv. tack för tipset!

Jävla skönt me vattentätt - har loosat mycket vid plurrningar.

Så under helgen var det dags igen - allt som sitter i västen är IP vattentät liksom Defyn.

Lite överjävligt att i minusgrader ta sig till tältet ta av sig allt och krypa in säcken.
Ännu överjävligare var det att gå ur den mycket varma sovsäcken och dra på sig dom
frostiga dyblöta kläderna , packa ihop basen och åka hoj:mad:

*/ ?>
Back