Vad du gör så köp inte en Sonim! Jag har haft en xp2.10 spirit sen i våras och det är ju bara helt makalöst vilket skämt det är! Dels är den ju 50 % för stor så den får inte plats i en telefonficka i arbetsbyxorna. Har man jeans så ser det ut och känns som om man har ett VHS-band i fickan. Fanskapet tappar täckningen lite random, alltså när man vet att det finns täckning så bara bryts det och staplen blir 0 sen tar det en sekund så är det full igen..! Ljudet är skitdåligt, det ekar o jävlas så man pratar inte gärna länge med någon för man får säga VASADU? efter varannan mening!
Vidare så kan man inte lägga till nya ord i T9 ordlistan, ska man redigera ett ord får man först slå av T9 skriva ordet o slå på igen. Mina Sonim-sms är mkt kortfattade
Wap och mms-inställningar har varken jag eller säljaren eller telenor lyckats få till men det gör inget för mina vänner har fattat nu och slutat skicka MMS.
Kameran är katastrof, det tar utan att överdriva 3-4 sekunder från att man trycker på knappen till den tar bilden så det gäller att vara intresserad av döda ting!
Ringsignalen pajade för 14 dagar sedan.
Luckan över laddningsporten har brustit eftersom man får ladda den varje dag om om det är hektiskt även under dagen. Så den är inte ett dugg vattentät längre.
Vidare så är mjukvaran mycket seg, den laggar och hänger sig ibland, som telefoner kunde göra för 10 år sen! Känns ochså snabbt ihopslängd och slarvigt gjord.
Många funktioner som är självklara i vanliga lurar, alltså inte smarta telefoner utan klassiska finns inte. Man kan till exempel inte komma in i menyerna under ett samtal..
Jag köpte den för att jag behöver en stryktålig lur i mitt jobb men nu fick jag nog. Jag lämnade in den för att få alla fel fixade, fick en ny men den packar jag inte upp, ska kränga skiten.
Köpte en Xperia Active istället och herregud, nu slipper jag vara isolerad mer