Strul med Husaförgasare

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Har haft strul med dellertoförgasaren på min Husa, tänkte höra om andra haft liknande problem och isf vad det har varit?

Min hoj dog plötsligt och gick bara igång en halv minut för att sen dö, det var likadant vid flera tillfälle. Stiftet blött och även bensin i snorkeln bakom förgasaren. Bytte tändstift, snabbkoll på förgasaren blåste så gott det gick utan tryckluft. Ingen förbättring.

Hittade sen lite tips i nyhetsbrevet (Husa) från december:
Tog isär förgasaren varenda munstycke och pinal väck och sen fick huset ligga i diesel några dagar, blåste rent nu med tryckluft satte ihop startade och gick helt ok. Finns det så mkt annat flottören och ventilen som den påverkar som kan strula när det blir för mkt soppa?
Helt nöjd med att den funkar men frågan är vad som strulade?

Det är ungefär som med fruntimmer. Funkar det så mecka inte med det. FUnkar det inte och du gör en åtgärd som tydligen funkade fast du inte vet hur eller varför så ifrågasätt inte förihelvete då skiter det sig bara igen :hihi

Eller så var nån kanal nånstans igensatt av nåt skit som löstes upp av dieseln. Fast bensin i "snorkeln" låter knepigt tycker jag....

Supermoto skrev:
Det är ungefär som med fruntimmer. Funkar det så mecka inte med det. FUnkar det inte och du gör en åtgärd som tydligen funkade fast du inte vet hur eller varför så ifrågasätt inte förihelvete då skiter det sig bara igen :hihi

Eller så var nån kanal nånstans igensatt av nåt skit som löstes upp av dieseln. Fast bensin i "snorkeln" låter knepigt tycker jag....

Säker på att det inte var olja från vevhusventilationen som runnit ner och satt igen förgasaren. Bensin skall du absolut inte återfinna där såvida dina överloppsslangar går ut på backen.

Borsiin skrev:
Säker på att det inte var olja från vevhusventilationen som runnit ner och satt igen förgasaren. Bensin skall du absolut inte återfinna där såvida dina överloppsslangar går ut på backen.
Det var vad jag oxå misstänkte. Bensin borde inte kunna hamna där över huvud taget....

Är det därför du e singel för du sänkte ned henne i diesel några dagar :confused: :va

Det skulle nästan passa in i reklamen för adressändringen.se :tungan

Supermoto skrev:

Tom Byron skrev:
Är det därför du e singel för du sänkte ned henne i diesel några dagar :confused: :va

Det skulle nästan passa in i reklamen för adressändringen.se :tungan
:D

Va fan det var ju inget som funkade ju. Tänkte till och vips var problemet löst. Precis som för vonReiseleiter

Sorry att Heda-FAN återigen har spammat sönder en tråd och jag såklart hängde på :3freak :lol

Borsiin skrev:

Överloppsslangarna har ju gått ner i luftat uppsamlingskärl och slangarna har inte legat i blöt. Har haft det så bra länge. Det var inte olja, inget kladd i ramen.

Det är ungefär som med fruntimmer. Funkar det så mecka inte med det. FUnkar det inte och du gör en åtgärd som tydligen funkade fast du inte vet hur eller varför så ifrågasätt inte förihelvete då skiter det sig bara igen

Är det därför du e singel för du sänkte ned henne i diesel några dagar

Det skulle nästan passa in i reklamen för adressändringen.se

Supermoto:
Jag påstar att hojars fel ska vara helt logiska, det är möjligt att du har rätt om kvinnor däremot, där har inte lärt mig nåt av värde...

Tom B: Hello spammer, bättre o doppa gumman i diesel väl än o bränna henne på bål?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back