Strul med DC++

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag brukar numera bara använda torrenter men det är ju värdelöst när man ska ha musik :( Gammal musik och enstaka låtar är ju skitsvårt att hitta, då är det dc som gäller!
Så därför installerade jag nyaste dc på min laptop och på min stationära har jag lite äldre version.
Hur som helst så har jag ju inte kvar lösenord och sånt skit till hubarna jag är medlem på och skulle behöva det på nytt men även några nya hubar kanske?
Har ni några bra hub-adresser? Jag sharar ca 100gb tippar jag på, bara musik och dvdr på denna burk.

Tillägg: Det går inte att söka i dc för mig, får upp nada fast jag är inne på en hub. vad ska man ha för inställningar?

Sitter du bakom brandvägg/router? Isf kan det behövas öppnas portar. Eller så kan du helt enkelt köra Passive och få dom problemen som det medför (färre resultat på sökningar bla.) Vill du köra active så får du helt enkelt fixa en öppen port åt båda hållen och sen ställa in ditt DC därefter med ditt externa IP (whatismyip.com)
Själv så är jag bara i RAR-only hubbar som man måste vara medlem i för att vara säker från dom där läskiga personerna som vill ge mig böter :(

ehhh, jag är inge bra på dc... Jag vill köra active för det funkade inte att söka i passive mode heller men då ä det väl nåt annat som är knas? Jag har en router vid den stationära och kör trådlöst via den...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg