Hojen(cbr 00:a) min har diodbakljus och diodblinkers bak, det är relativt nybyggt dock ej av mig, det krävs motstånd till dioderna tydligen. Det har inte blinkat bak alls och fram dubbla hastigheten på båda sidor, inget konstigt med det.
Men så pajade vänstra blinkerslampan fram (trodde jag) men när hojen är avstängd och man testar o blinkar så, tickar det till lite oregelbundet i reläet ett par ggr, sen tystnar det, men det blinkar inte i lampan alls, testade och bytte glödlampan till höger sida sida, fungerade på andra sidan utan problem, dock i snabb takt.
Vad kan vara fel
Är allt kanske ett samband med att inte motståndet till dioderna bak, el har relät givit upp? och isåfall, varför fungerar det på höger sidan
Har ialla fall uteslutit det enklaste att lampan är paj för bevisligen så fungerar den ialla fall ypperligt...Någon med kött på benen, erfarenhet av detta? Allt med det elektriska är jag dålig på... 
Men så pajade vänstra blinkerslampan fram (trodde jag) men när hojen är avstängd och man testar o blinkar så, tickar det till lite oregelbundet i reläet ett par ggr, sen tystnar det, men det blinkar inte i lampan alls, testade och bytte glödlampan till höger sida sida, fungerade på andra sidan utan problem, dock i snabb takt.
Vad kan vara fel
Är allt kanske ett samband med att inte motståndet till dioderna bak, el har relät givit upp? och isåfall, varför fungerar det på höger sidan
Last edited: