K-Man skrev:
2085817 Nu var det mycket Kawa-prat med en Suzukiägare... Tror inte sista lamellen kan ligga fel på nåt vis. Lika varvet runt. Visst spelar tjockleken roll och två av stålskivorna är tjockare än de andra. Staplade i lamellpaketet precis som orginaltraven låg. Tror inte problemet ligger i själva lamellerna eftersom det kom smygande med de gamla och kvarstod med de nya.
edit: Det kanske var trådstartaren du svarade men han hade ju problem i somras...
Vad jag finner konstigt är att ingen känner igen problemet och vet vad felet är, dvs kan komma med en lösning *hör min panik

*
Får väl plocka ur lamellpaketet igen och syna allt ordentligt, inkl kopplingskorgen, byta olja, bada lamellerna, fila korgen och hålla tummarna...
Kan man slipa till ytan på lameller med nåt? Sandpapper? Är det nån vits? Varken de gamla eller de nya slirar ju (alls

)
Hej igen.
Jag har tagit uppgifterna ur en ORIGINAL-handbok för en ZX1200-A1 från Kawasaki, part no. 99924-1253-01,,och det är 2000-årsmodell,,de beskriver både den "fellagda" lamellen, samt "inshimsningen" med de olika tjocka stålskivorna,,och det är ju därför du har några som är lite tjockare,,så..
Är inget Suzuki-freak,men är en trimvänlig motor med mycket grejor på marknaden, både nytt och begagnat.
Annars har jag jobbat med både honda, Yamaha och senast enbart Kawasaki och Triumph.
Trodde att jag hjälpte nån,,men men,,;-)
Mogens.
Åter igen.
Ja, du hade rätt, jag trodde fprtfarande att vi pratade om Kawa,,oj hur dum får man va,,sorry.
Ok, till Suzukin,,
Det kan väl inte vara så att problemet dök upp efter ett oljebyte??
Är ganska säker på att Suzuki rekommenderar 10/40 olja,,och en hel del mc-firmor har ju fått "pippi" på att sälja 15-50 oljor till vanligt folk,,
Är stor skillnad på oljor, som du säkert vet.
Hälsar Mogens.