Strippkörningar i södra sverige???

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Någon som kan tipsa om lite strippkörningar nu i sommar i de södra delarna av landet? Har inte varit o kört nått än i år så man börjar bli sugen. Endast intresserad av 402m. Malmö kör väl 201m och det e ju inte lika kul...

Det är nåt jag inte riktigt förstår, att inte vilja åka 201 men däremot 402.
Kan det vara för att 201-tiderna säger mer om föraren än om hojen kanske? :hihi

Hastighet och tid kan översättas från 201 till 402 med en noggranhet inom 0.2 sekunder och 10 km/h, dvs om man inte torskar till start eller nåt annat under resans gång.

Hastighet och tid kan översättas från 201 till 402 med en noggranhet inom 0.2 sekunder och 10 km/h, dvs om man inte torskar till start eller nåt annat under resans gång.[/QUOTE]

Var finns den konverteraren?
Ligger det någon sådan tillgänglig på nätet?

andersbrink skrev:
Det är nåt jag inte riktigt förstår, att inte vilja åka 201 men däremot 402.
Kan det vara för att 201-tiderna säger mer om föraren än om hojen kanske? :hihi

Hastighet och tid kan översättas från 201 till 402 med en noggranhet inom 0.2 sekunder och 10 km/h, dvs om man inte torskar till start eller nåt annat under resans gång.

Varför jag hellre skulle köra 402 beror på följande:

Folk skulle se min hoj i line-upen.....kolla nu kommer en turbohoj.
Sedan kör jag iväg med en dålig start med en svårstartad hoj..
Folk: MÄ...den gick ju ingenting.

Skulle jag däremot kör 402 med samma dåliga start skulle i alla fall slutfarten varsla om att det finns lite krut..

Löjligt men sant :tummenupp

heliac skrev:
Varför jag hellre skulle köra 402 beror på följande:

Folk skulle se min hoj i line-upen.....kolla nu kommer en turbohoj.
Sedan kör jag iväg med en dålig start med en svårstartad hoj..
Folk: MÄ...den gick ju ingenting.

Skulle jag däremot kör 402 med samma dåliga start skulle i alla fall slutfarten varsla om att det finns lite krut..

Löjligt men sant :tummenupp

Även slutfarten på 1/8 säger ju en del om att det finns rejält med pulver, även om kanske gemene man inte förstår det lika bra iom att skillnaden mellan en turbo och en sug i slutfart inte blir lika stor.

Fast det där med att komma iväg fort med en turbohoj går nog att få till med träning, titta på Andersson hans hoj är ju i princip helt i gat setup och han har rätt hyffsade 60ft. Anders Brink hmmm. hojen inte riktigt i gatsetup men dock en turbohoj, jag tror att han kan berätta om åtminstone en mycket bra 60ft från helgens SGB tävling i Västerås. Brink låt oss veta?

Nu ville ju inte jag veta en massa teorier om hur man räknar om från 201m till 402m!!!!! Det är helt enkelt så att jag har bara kört 402 m på tid och eftersom jag modifierat min hoj lite sen förra året och mappat in den så vill jag se om jag kan putsa några hundradelar på tiden. Så enkelt är det!!!! Så vet någon om några tävlingar så får ni gärna berätta det.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage