Strippkörning, Uråsa Växjö 10 september

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Såg att Turbo performance club anordnar en strippkörning på Uråsa flygfält söder om Växjö den 10 sept. De kör huvudsakligen med bilar men skriver på hemsidan att det finns även plats för MC att köra. 402 m med tidkort. Början av banan är preparerad med trackbite. Grindarna öppnar kl 09.00 och håller på till 17.00. De står även att de ska ha MC-show i pauserna. Är det någon som är sugen på att åka?

Vi blir nog ett gäng i från Lenhovda som tar oss dit, hurvida om det är några som kör vill jag ha osagt.

kamikaze skrev:
Behöver man föranmäla sig eller är det bara att köra dit?

Enligt vad det stod på Turbo performance clubs hemsida så är det bara att åka dit men gå gärna in på sidan och kolla. Jag ska i alla fall försöka ta mig dit och köra. Har inte kört på strippen en enda gång i år så det är dags o se vad man lyckas med!

Katanapilot skrev:
Hmm,kanske dags att testa vad grejorna går för!!!!!!!!! :rolleyes:
Klart du ska! Jag hade tänkt själv att köra första provrepan där. Ska bara efterdra toppen nu och köra in den lite och se så allt funkar. Ses!

Gradin skrev:
Klart du ska! Jag hade tänkt själv att köra första provrepan där. Ska bara efterdra toppen nu och köra in den lite och se så allt funkar. Ses!
Det låter bra.Då ska vi gasa :yoparty Jag kommer också

!

Helt ok o köra!

Blir Mc klass, utan priser iofsig.

Har pratat med ordföranden i Tpc.

Denna gången ska kopplingen hålla ihop :yoparty

Katanapilot skrev:
Då får Du nog åka bil dit,om Du inte skall bli mobbad för att Du inte "VÅGAR" testa Din "Plastraket"
:rofl

Ha! vågar, det är ju så tråkigt att alltid komma först över mållinjen så av ren hänsyn till er andra så stannade jag hemma

andersbrink skrev:
Screenade man bort alla tider under 10 sekunder eller var det där den kompletta listan?
Det är hela listan. Dåligt bett i asfalten. Kändes som det va såpa dom hade sprejat dom första 60m. (man måste ju skylla på nåt..)

Gradin skrev:
Det är hela listan. Dåligt bett i asfalten. Kändes som det va såpa dom hade sprejat dom första 60m. (man måste ju skylla på nåt..)

Tydligen ska vanliga gatdäck inte passa ihop med den Trackbiten dom använde
Dvs det blev halare för oss utan MT däck :död

Mina 60 fötter blev ju ordetligt bättre när jag körde vi sidan av spåren. :död
Att det inte blev några bra tider för mig beror nog på dålig koppling och för lite körvana :lol

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”