Strip-körning Kjula, Eskilstuna 20-21/9

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hojar är välkomna i "Test'n tune" med licens samt "Prova på" utan licens.
Bra tillfälla att träna samt få tidkort på sina prestationer.
Några SH-ekipage är anmälda redan, tex Bellon, roger.bergen, ingvarB, Patlin1 samt jag.

http://www.rodnkustom.se/rules_M4.html

/J
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej
Pratade med Pelle i Eskilstuna idag kring 20-21 sept.
Det finns platser kvar för de som vill testa på, både på lördagen och söndagen.
Har du inte testat "strippen" tidigare så är detta ett kanonställe att börja på. Vi vär där i Augusti och körde för första gången, och alla var trevliga och man kände sig välkommen av alla "proffs" både bland bilar, hojar och de som jobbade.
Så... Dra ett mail till adressen som Jörgen lagt ut och anmäl dig, sen är du fast och vill bara ha mer :D

HaDe
Patrik
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Kommer och kollar imorgon iallafall :) Tar med mig jobbet till läktaren. Så ser ni någon som sitter med en laptop och kliar sig i skallen så kom fram och hälsa.
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Vilken av dagarna ska ni köra då, lördag eller söndag?


Jag och Roger med BMW;n ska åka på söndag, för på lördagen ska vi åka på hemmaplan i Norrtälje. Jörgen tror jag ska åka bägge dagarna, eller i vart fall på lördag.

Håller tummarna för fint väder i helgen nu...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag och Roger med BMW;n ska åka på söndag, för på lördagen ska vi åka på hemmaplan i Norrtälje. Jörgen tror jag ska åka bägge dagarna, eller i vart fall på lördag.

Håller tummarna för fint väder i helgen nu...

Jag har just ändrat mig och ringt återbud ang lördagen till Kjula. Min kompis med sporsterdragbiken som jag lockade att träna på Kjula har i likhet med er bestämt sig för att köra i Norrtälje istället. Och eftersom jag aldrig sett hans hoj in action och dessutom gärna vill ta del av hans tips så gör jag nu som du och roger: jag kör i Norrtälje på lördagen och om jag orkar och hojen vill, på Kjula på söndagen.

Jag tycker dessutom det är bra att vi kör så många hojar som möjligt i Norrtälje så att den arrangören kanske blir sporrad att ta upp den tradition av twinbike- och hojdragracing som förut höll till på Tullinge.

Så bissart detta. Att från att ha varit en hojdragraceöken i många år så krockar nu plötsligt de Sthlmsnära evenemangen där vi kan köra, mitt i hösten dessutom :va

Vädret verkar ju iaf bli fint!
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Då blir jag ju ensam på lördagens Kjula-körning:confused: . Jag överväger nog att liksom resten av gänget satsa på söndagen. Jag kommer och tittar i Norrtälje på lördag, men finns det plats för en till så kör jag gärna.

/Ingvar
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Då blir jag ju ensam på lördagens Kjula-körning:confused: . Jag överväger nog att liksom resten av gänget satsa på söndagen. Jag kommer och tittar i Norrtälje på lördag, men finns det plats för en till så kör jag gärna.

/Ingvar

Ring och kolla!

Men annars skulle nog Bellon köra på Kjula.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Ring och kolla!

Men annars skulle nog Bellon köra på Kjula.

Men det är ju i Norrtälje alla bågar finns:tummenupp. Tyvärr svarar ingen av Norrtälje-personerna för tillfället. Jag tar noge en rövare ändå och försöker att "armbåga" mig in på plats. Kan ju hända att det kommit återbud.

/Ingvar
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Jag har just ändrat mig och ringt återbud ang lördagen till Kjula. Min kompis med sporsterdragbiken som jag lockade att träna på Kjula har i likhet med er bestämt sig för att köra i Norrtälje istället. Och eftersom jag aldrig sett hans hoj in action och dessutom gärna vill ta del av hans tips så gör jag nu som du och roger: jag kör i Norrtälje på lördagen och om jag orkar och hojen vill, på Kjula på söndagen.

Jag tycker dessutom det är bra att vi kör så många hojar som möjligt i Norrtälje så att den arrangören kanske blir sporrad att ta upp den tradition av twinbike- och hojdragracing som förut höll till på Tullinge.

Så bissart detta. Att från att ha varit en hojdragraceöken i många år så krockar nu plötsligt de Sthlmsnära evenemangen där vi kan köra, mitt i hösten dessutom :va

Vädret verkar ju iaf bli fint!

Fasen vad kul, då blir vi ju kanske 10 hojar iaf då i Norrtälje.
Hoppas att det blir en bra dag, så det kan bli en fortsättning nästa år och lite bättre än söndagskörningarna på Görla..
Ses Imorgon:tummenupp

Men det är ju i Norrtälje alla bågar finns:tummenupp. Tyvärr svarar ingen av Norrtälje-personerna för tillfället. Jag tar noge en rövare ändå och försöker att "armbåga" mig in på plats. Kan ju hända att det kommit återbud.

/Ingvar

Klart du ska testa att åka upp, borde väl inte vara helt omöjligt att få en plats. Men fortsätt att försöka nå dem för jag vet att de har fått säga nej till bilar och min lillebror kom med tack vara att han var en "lokal förmåga" med sin Evo, och det är flera veckor sedan han fick ett okey.

HaDe
Patrik
 
Last edited:

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Kjula

Då blir jag ju ensam på lördagens Kjula-körning:confused: . Jag överväger nog att liksom resten av gänget satsa på söndagen. Jag kommer och tittar i Norrtälje på lördag, men finns det plats för en till så kör jag gärna.

/Ingvar
Jag och JOZZY kör på kjula lördag och söndag.
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Jag och JOZZY kör på kjula lördag och söndag.


Tack för det! Då kan man få hjälp på söndag då..
Har legat på E18 ikväll mellan Norrtälje och Kapellskär och övat starter,( ca 30st) inte helt lätt med alla Stockholmare som ska hit på fredagskvällarna, åkte med 1,5 bak och ca 5000 i varv, funkar kanske, men faan vad svårt det är.. kan inte vrida fullt på ettan, då går jag runt.. eller så tror jag det bara..:huvet
 

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Tack för det! Då kan man få hjälp på söndag då..
Har legat på E18 ikväll mellan Norrtälje och Kapellskär och övat starter,( ca 30st) inte helt lätt med alla Stockholmare som ska hit på fredagskvällarna, åkte med 1,5 bak och ca 5000 i varv, funkar kanske, men faan vad svårt det är.. kan inte vrida fullt på ettan, då går jag runt.. eller så tror jag det bara..:huvet

Svart ja.... men tankt dej nar du tror att du gar runt pa 1-2-3-4.......:näsblod
Med 19-40 drevning dvs toppfart 354-355km/t sa kan jag 'precis' halla nere min busa pa fyran med mina 105kg :gnissla :huvet
Undrar just hur den eminente Mr.AnderssonTurbo far till sina 'kanonstarter' med 444hk :va
Blir nog 100mm langre sving till 2009 och hoppas jag oxa kunna bli med detta 'SH-drag-gang' nasta ar da det finns daligt med strippar har pa denna ö :D
 
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Svart ja.... men tankt dej nar du tror att du gar runt pa 1-2-3-4.......:näsblod
Med 19-40 drevning dvs toppfart 354-355km/t sa kan jag 'precis' halla nere min busa pa fyran med mina 105kg :gnissla :huvet
Undrar just hur den eminente Mr.AnderssonTurbo far till sina 'kanonstarter' med 444hk :va
Blir nog 100mm langre sving till 2009 och hoppas jag oxa kunna bli med detta 'SH-drag-gang' :D

Mm, och det är väl därför jag inte ska på med turbo i vinter utan tar dina råd till mig..:tummenupp
Ja, den där Mr Andersson han kan starta, han var med någon orginal Honda CBR 1000 RR (tror jag) på Barkaby och gasade ifrån oss alla ändå..:Bugar
 

.Putte

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Blå
jag drar till kjula idag bara vädret håller i sig måste ju få en tid på hojen innan vintern
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
jag drar till kjula idag bara vädret håller i sig måste ju få en tid på hojen innan vintern

Det gör det, det ska bli sol längre fram på dagen, och fick nyss ett mail från Eskilstuna, och där var det sol redan. Värre i Norrtälje, för här har det regnat, men precis slutat. Så det blir nog torrt och fint här också om någon timme. Verkar lovande både i Kjula och Norrtälje idag alltså:tummenupp
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
kjula 20-21sep

5 hojar på kjula 3 st gav upp efter 3 repor.vi 2 som var kvar körde 6 repor och då hade vi ändå missat en runda.Uppehåll hela dagen,men solen lyste för det mesta med sin frånvaro.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
5 hojar på kjula 3 st gav upp efter 3 repor.vi 2 som var kvar körde 6 repor och då hade vi ändå missat en runda.Uppehåll hela dagen,men solen lyste för det mesta med sin frånvaro.

Roligt att höra att ni slapp regn. Hur gick det för dig? Gick hojen som den skulle?
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
kjula 20-21sep

Roligt att höra att ni slapp regn. Hur gick det för dig? Gick hojen som den skulle?

5 repor i dag, 240 i toppsped får jag vara nöjd med, men gör man inga bra 60fotstider blir det ju inga bra sluttider.Jag lyckades allafall med 2st strax under 9,60=nytt PB
Björn
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Tack för en kanontrevlig dag på Kjula, och 5 hojar var vi hela dagen.
Kul som tusan och trevligt med trevliga hojmänniskor.
Blev en kall jäkla morgon ner med 20 mil i 5 plusgrader och dimma från 5,45 till ca 8.00. Sen kom solen och värmen och lite "horn" i pannan.
Hem 20 mil i mörker de sista 10 med mörkt visir, var ingen hit och 6 grader när jag landade hemma.
Men 40 mil idag tur och retur och 5 repor a 402 meter.
Men det var det värt.:tummenupp
Och nu är det bara att ta nya tag inför nästa vår och skaffa licens och mera mos i maskin..
Mvh
Patrik
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top