Stridsvagnar belägrar regeringskansli i Thailand...

confused and worrying cituation, tanks in the street

rykten om statskupp

Last edited:
En grinig arméchef

kupp2.jpg

Den sparkade arméchefen Sonthi Boonyaratkalin ligger bakom militärkuppen mot premiärminister Thaksin, rapporterar AP.
Militären varnar på söndagskvällen via högtalare människor från att gå ut på gatorna, rapporterar SkyNews.

Flera thailändska medier på internet gick inte att nå. Det är oklart om de har stängts eller om det beror på trafikbelastning.

Last edited:
Å andra sidan rapporterar svenskar boende i området att de inte märker av nåt alls utan att militären verkar koncentrera sig på regeringsbyggnader...

Fast svenskar i Thailand kanske inte är de mest tillförlitliga källorna? ---> :dricka

Ja jag satt & läste egenom lite tidningsartiklar & det verkar lite uppblåst & överdramtiserat av media i vanlig ordning.
Men samtidigt har dom ju en del allvarliga problem med styret inom landet, ngt som har hållt på ett tag. Måste erkänna att det gått mig helt förbi fram tills idag. Vill det sig illa kan det så klart mynna ut i allvarligare tråkigheter, ngt vi verkligen inte får hoppas händer.

Kul :rolleyes: Jag som inte har avbeställnings-skydd på min resa som bär i väg den 8/12... Hoppas det blir bra tills dess...

Henken skrev:
Fast svenskar i Thailand kanske inte är de mest tillförlitliga källorna? ---> :dricka

"Åh! kolla va häftigt de har Kalasnikivos, kommer du ihåg när vi gjorde lumpen":fyllisar

Blanco skrev:
2472697 Kul :rolleyes: Jag som inte har avbeställnings-skydd på min resa som bär i väg den 8/12... Hoppas det blir bra tills dess...

Du kan ju vara på stranden och låta dom andra sköta krigandet :näsblod

Last edited:
Och mina päron är där. Ska kolla och återkommer med första handsinfo när jag får nån.

fråga hur det känns att vara underordnad krigslagar

Krigslag råder i hela landet och utegångsförbud råder i Bangkok. De väpnade styrkorna har beslutat att under onsdagen stänga skolor, börsen och banker.

En kompis ska åka iväg idag, haha så besviken han vart och påpekade flera gånger om att han enbart har otur!
stackarn....

De verkar ha en lång erfarenhet av militära statskupper, hela 17st sedan 1932

Denna blir nog inte så långvarig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...