Strejkens land

Status
Ej öppen för fler svar.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Haha inga ordningsamma svenskar där inte :D

I dag är en generalstrejk utlyst i Grekland. Den utlystes innan en 15-årig pojke sköts ihjäl av en polis och väckte de starka protesterna.

– Här i landet strejkar man varje vecka för allt möjligt. Det kan vara lärare, det kan vara myndigheter, det kan vara tunnelbaneförare, säger Oliver Bordowski.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2178555.svd

Jag tycker hela grejen att förstöra landets städer som de gör i Grekland över en sådan här sak är patetisk. Även de idioter nere i skåne som blockerade hus är patetiska.

Skicka fakturor till alla ligister som deltar i kravallerna och låt dom betala för kostnaden av att reparera alla butiker, bilar med mera. Även betala för de många poliser som försöker hålla ordning på samhället.

Skicka fakturor till alla ligister som deltar i kravallerna och låt dom betala för kostnaden av att reparera alla butiker, bilar med mera. Även betala för de många poliser som försöker hålla ordning på samhället.
Det var en bra idé, är nog värre att få stora skulder än sitta inne i ca 6 månader eller något sånnt?:gnissla

Jag tycker hela grejen att förstöra landets städer som de gör i Grekland över en sådan här sak är patetisk. Även de idioter nere i skåne som blockerade hus är patetiska.

Menar du att en polis sköt och dödade en 15årin är en patetisk sak??
Tyvärr är det inte så simpelt som SvD, DN och flera tidningar skriver.
Detta som händer i Athen just nu är kulmen av flera skandaler som drabbat den sittande regeringen.
Korrumperade politiker som skor sig på invånarnas bekostnad är återkommande inslag i nyhetssändningarna här nere.
Nu sist så va det ett kloster med munkar som sålt mark som olympiska byarna är byggt på för 40 000 000€ och fått 9 000 000€ i svarta pengar.
Efter att olika journalister luskat lite klostrets affärer kom det fram att dom hade 4st offshorebolag som tillsammans hade 130 000 000€.
En grekisk normallön är ca 400€-700€

VH
JT

?

återigen är du väldigt dåligt insatt i ett ämne som belyser problem på ett mer mångbottnat sätt än vad du tagit till dig.

att jag känner till just detta specifika fall extra bra, är för att jag är halvgrek och pratar med släkten därborta.

att indirekt kalla en 15-årings död för 'patetisk', är väldigt taffligt och plumpt och tyder bara på att du inte har ett större intresse av att se hela bilden utan nöjer dig med enstaka detaljer som går att få från aftonhoran och sexpressen.

En 15-åring som kastar sten på polisen då var det kanske inte helt oförtjänt
och är det . det enda sättet att protestera . . på ett politiskt system
då var det nog inte så att han stod på en premium plats
när hjärnorna delades ut
Jag förstår att dom som fick sina affärer och bilar förstörda
var helt skyldiga till korruptionen eller andra system fel
Sen om det är bruna eller röda huliganer så är det till sist
svenne svensson som får plocka upp notan .(eller vad han heter )

Ja det är patetiskt hur folk förstör andras egendom och folk skadas även fysiskt.

Det var ju troligen inte så att 15-åringen blev skjuten av en slump. Utan för att polisen försvarade sig.

Detta ger inte befolkningen anledning att förstöra hela städer och gå lös som dom gör.

?

återigen är du väldigt dåligt insatt i ett ämne som belyser problem på ett mer mångbottnat sätt än vad du tagit till dig.

att jag känner till just detta specifika fall extra bra, är för att jag är halvgrek och pratar med släkten därborta.

att indirekt kalla en 15-årings död för 'patetisk', är väldigt taffligt och plumpt och tyder bara på att du inte har ett större intresse av att se hela bilden utan nöjer dig med enstaka detaljer som går att få från aftonhoran och sexpressen.
Sluta spela smart. Klipp dig.

Och sluta påstå att jag tycker 15 årings död är patetisk. Läs vad jag skriver för fan.

Last edited:
Sluta spela smart. Klipp dig.

Och sluta påstå att jag tycker 15 årings död är patetisk. Läs vad jag skriver för fan.

sluta dumma dig då för helvete, så ska jag klippa mig (vilket jag ska göra imorgon, visserligen bara topparna, men ändå. jag ska också trimma skägget by the way). sen kan det vara nyttigt för dig att inse, att du inte är den smartaste på detta forum.

se till att läsa om ditt eget inlägg först, innan du kommer med påståenden om vad jag 'påstår'...

sluta dumma dig då för helvete, så ska jag klippa mig (vilket jag ska göra imorgon, visserligen bara topparna, men ändå. jag ska också trimma skägget by the way). sen kan det vara nyttigt för dig att inse, att du inte är den smartaste på detta forum.

se till att läsa om ditt eget inlägg först, innan du kommer med påståenden om vad jag 'påstår'...
Läste du Swedies inlägg överhuvudtaget??:va :
Glöm inte klippa luggen.......:tummenupp

Ja det är patetiskt hur folk förstör andras egendom och folk skadas även fysiskt.

Det var ju troligen inte så att 15-åringen blev skjuten av en slump. Utan för att polisen försvarade sig.

Detta ger inte befolkningen anledning att förstöra hela städer och gå lös som dom gör.

Sluta spela allan...
Har du satt dig in i problematiken tillräckligt för att kunna göra så tvärsäkra uttalanden som du gör? Där finns en värld utanför aftonhorans sanningar....

ännu en av swedies fanatiska fans...
Känner inte honom.
Tyckte bara att du var lite hastig i ditt inlägg.
Swedies poäng läste jag som om att han irriterade sig på allehanda kravaller som förstör o vandaliserar för gemene man.
Tror inte han menade handlingen mot 15åringen,eller?

Nu tycker jag inte kravaller är bra, men vi svenskars sätt att protestera är ju inte direkt nånting att hurra för: Knyta handen i fickan och svära lite på fikarasten eller vid middagsbordet. Det kanske är bra att vi får lagar som FRA så dom uppe i toppen äntligen får höra vad vi tycker.

Känner inte honom.
Tyckte bara att du var lite hastig i ditt inlägg.
Swedies poäng läste jag som om att han irriterade sig på allehanda kravaller som förstör o vandaliserar för gemene man.
Tror inte han menade handlingen mot 15åringen,eller?

du måste skilja på fakta och spekulationer. du spekulerar (och för att vi nu inte ska diskutera det i 237 inlägg, så avslutar du ditt senaste inlägg med 'eller'). spekulationer i sin tur suger.

jag har inga funderingar kring swedies ev. spekulationer eller ej, utan tar bara fasta på det han skrivit och kommenterar det därefter. det i sin tur är fakta.

om han nu skulle mena någonting annat, får han då också skriva det. men återigen, det är ointressant. vi för ingen 'gissa' dialog/diskussion här.

du måste skilja på fakta och spekulationer. du spekulerar (och för att vi nu inte ska diskutera det i 237 inlägg, så avslutar du ditt senaste inlägg med 'eller'). spekulationer i sin tur suger.

jag har inga funderingar kring swedies ev. spekulationer eller ej, utan tar bara fasta på det han skrivit och kommenterar det därefter. det i sin tur är fakta.

om han nu skulle mena någonting annat, får han då också skriva det. men återigen, det är ointressant. vi för ingen 'gissa' dialog/diskussion här.
Ok.jag tar om det ifrån början.
Fakta.Swedie skrev aldrig att han tyckte 15åringens död var patetisk.
Spekulation.Du tycker att jag är ett fan av Swedie.
Game,set and match.:tummenupp

E du inte nykter?Luktat för mycke på glöggen?
Ändrar mig?De får du förklara....

ditt inlägg börjar med spekulation ang. swedies inlägg och slutar med fakta och vad du anser är spekulation. du ändrar dig således. jag står ju fortfarande fast vid mitt inlägg och korrigerar inte det heller för att det ska passa bättre.

men; för att inte tråka ut de andra på detta forum, mejla mig gärna ditt svar så kan vi två diskutera det vidare. om du vill det vill säga.

ditt inlägg börjar med spekulation ang. swedies inlägg och slutar med fakta och vad du anser är spekulation. du ändrar dig således. jag står ju fortfarande fast vid mitt inlägg och korrigerar inte det heller för att det ska passa bättre.

men; för att inte tråka ut de andra på detta forum, mejla mig gärna ditt svar så kan vi två diskutera det vidare. om du vill det vill säga.

Suck......

Sluta spela allan...
Har du satt dig in i problematiken tillräckligt för att kunna göra så tvärsäkra uttalanden som du gör? Där finns en värld utanför aftonhorans sanningar....
Behöver jag leta upp fakta för att påstå att det är patetiskt att förstöra en hel stad över att en polis skjutit en 15 åring? Nej.

Haha... jösses. Du är en riktigt snilleblixt och verkligen "lärd". Jag blir mer och mer övertygad av varje inlägg du gör. :rolleyes:

Förövrigt du klagar på att någon annan "spekulerar" i mitt inlägg (skillnaden är ju dock han förstår, vilket du inte gör), och så själv så spekulerar även du, eller snarar påstår något jag inte ens skrivit.

Jag tror inte du förstår svenska om du inte kan läsa mitt inlägg och förstå vad jag menar. Vill du ha det översatt till grekiska?

Därtill, ditt tydliga nyfunna "Swedie-hat" ... jösses, är oxå patetiskt.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...