Tjeena, har en liten grej jag funderar över angående mina växlingar.
Då man gasar till på ettan och växlar upp till tvåan så krävs det en hel del för att tvåan ska gå i. (Släpper av en del gas samt kopplar)
Tar man det lugnt på ettan, (3-4000 varv) så går den i utan problem men uppemot typ 7-8 000 och över så rasslar den oroväckande och klonkar alldeles för ofta inte till och vill inte gå i, och jag tycker ändå att jag tryckjer till rätt hårt på spaken.
Så jag undrar varför det blir så och vad det beror på samt hur man åtgärdar det, ( om det går?)
Hojen i fråga är en CBR 600, från -92 så den har ju några år på nacken. Trycker jag som en kärring på växelspaken eller har åren tagit ut sin rätt på cykeln?
Tack för eventuella svar!
Då man gasar till på ettan och växlar upp till tvåan så krävs det en hel del för att tvåan ska gå i. (Släpper av en del gas samt kopplar)
Tar man det lugnt på ettan, (3-4000 varv) så går den i utan problem men uppemot typ 7-8 000 och över så rasslar den oroväckande och klonkar alldeles för ofta inte till och vill inte gå i, och jag tycker ändå att jag tryckjer till rätt hårt på spaken.
Så jag undrar varför det blir så och vad det beror på samt hur man åtgärdar det, ( om det går?)
Hojen i fråga är en CBR 600, från -92 så den har ju några år på nacken. Trycker jag som en kärring på växelspaken eller har åren tagit ut sin rätt på cykeln?
Tack för eventuella svar!