streetracing för hoj, finns intresse??

Problemet

...som måste lösas är att någonstans djupt innen i föreskrifterna kring trafikkungörelsen defineras tider över 7,5 sek som acelerationsövning medan tider under 7,5 klassas som träning/tävling. Då krävs helt plötsligt ambulans, säkerhetszoner etc. Kan ni få ett tillstånd som kringgår detta så har ni jobbat på bra!
 
Aee skrev:
11. Aee (dock med 125a, om man får vara me)

Tja du lär ju inte ha broblem med breakout tiden ivf men frågan är om det ger något annat än eldade kopplingslameller och tvåtaktsos (vilket iof i sig är en välgärning)
 
Borsiin JR skrev:
Tja du lär ju inte ha broblem med breakout tiden ivf men frågan är om det ger något annat än eldade kopplingslameller och tvåtaktsos (vilket iof i sig är en välgärning)
Sant...men kan vara kul å få veta tiden på 201 meter.
 
1. Marcus75
2. Hoztic
3. Neb Jones
4. Wiseguy
5. Itacha75
6. Jimmy.F
7. Färnbo
8. CMF
9. mickelin
10. Andersson turbo
11. Aee (dock med 125a, om man får vara me)
12. Reb0
 
Vi har ju även en del trevliga kvällar att köra på!"!!
Lagligt eller ej :tummenupp
 
Marcus75 skrev:
Hmm...undra vad R1 har att komma med mot gixxer 1000? eller bandit mot SV? gamla kawan mot nyare kawa? 600 mot 1000? eller min hoj mot hans?svaret fås enkelt via lite roligt gasande på blackstreetracing med tidtagning och inga bilar och annat ivägen. Enklare än att åka ut och ställa sin bandit på tulling och undra över om man skämmer ut sig, när andra kör med special byggen.

Hehe! låter som en reklam, men kul vore det! :D

"Specialbyggen" ??? I Streetbike åker man bla. annat med Suzuki Mauruder 800 cc och kommer på pallen. Det är klart överdrivet att det måste vara så märkvärdigt på Tullinge. Åk dit och testa !!! Jag tror tyvärr att det blir svårt med Blackracekörning på gatorna med hojjar :(
 
Kan dom inte ragga tag i en raka för 402m, lite surt när man knappt hinner peta i 3an innan det är över?
 
ething skrev:
...som måste lösas är att någonstans djupt innen i föreskrifterna kring trafikkungörelsen defineras tider över 7,5 sek som acelerationsövning medan tider under 7,5 klassas som träning/tävling. Då krävs helt plötsligt ambulans, säkerhetszoner etc. Kan ni få ett tillstånd som kringgår detta så har ni jobbat på bra!

Blackrace säger sig ha lösningar på detta och enligt dem är det inte ömöjligt att förhandla om detta då även myndigheter har fördelar med att även hojar får köra. Ambulanser brukar finnas på plats redan idag rätt så ofta när bilarna kör. till och med polis brikar stå där och titta ibland. Men detta måste definitivt ordnas, annars är det inte kul för hojarna! Men finns det intresse hos oss hojåkare så drar blckrace i mycket av dessa angelägenheter!
 
J.J skrev:
"Specialbyggen" ??? I Streetbike åker man bla. annat med Suzuki Mauruder 800 cc och kommer på pallen. Det är klart överdrivet att det måste vara så märkvärdigt på Tullinge. Åk dit och testa !!! Jag tror tyvärr att det blir svårt med Blackracekörning på gatorna med hojjar :(

Jag tänkte personligen köra på tullinge och även på lunda i sommar ska bli kul!
 
kör på tullinge istället...det är mycket roligare än att åka på en opreppad gata...!!! i klassen streetbike så spelar det ingen roll vem som har snabbaste hoj..man kör ju på sitt eget index som man får sätta själv..så då blir det mycket jämnare, man kan typ vinna över en 1000R med en 125:a, för det är reaktions tiden i starten som av gör när man åker med index, sover man på granen ja då e man borta kan man nog lungt säga!!!
 
Aee skrev:
1. Marcus75
2. Hoztic
3. Neb Jones
4. Wiseguy
5. Itacha75
6. Jimmy.F
7. Färnbo
8. CMF
9. mickelin
10. Andersson turbo
11. Aee (dock med 125a, om man får vara me)
12. Mange H
 
ething skrev:
...som måste lösas är att någonstans djupt innen i föreskrifterna kring trafikkungörelsen defineras tider över 7,5 sek som acelerationsövning medan tider under 7,5 klassas som träning/tävling. Då krävs helt plötsligt ambulans, säkerhetszoner etc. Kan ni få ett tillstånd som kringgår detta så har ni jobbat på bra!
Vi i Karlstad Racing har en gräns på 7.0s.
Det är inga stora problem att få tillstånd av polisen.

/Henrik (7.14s 201m)
 
Marcus75 skrev:
Skön och helt rätt inställning! :yoparty
Har en granne som arbetar med vill larm på falk tror jag, var arbetar du? kanske oxå på falk :)

Nästan! Securitas Respons!
Behöver du larm?? :yoparty
 
Det låter ju roligt, men som du skrev; "Polisen brukar vara på plats"...
Detta innebär ju att om man skall gasa med en hoj som INTE är godkännd för gata (men dock besiktigad och på PAPPER godkännd) måste trailas dit. Åker man dit, med ens en för liten regplåt, kommer man ju åka fattigare därifrån!?

Har för mig att polyperna brukar vara ganska nitisk mot bilarna på blackrace.

Låter roligt, men farligt om man inte vill åka släpvagn fram och tillbaks...
 
t.otte skrev:
Det låter ju roligt, men som du skrev; "Polisen brukar vara på plats"...
Detta innebär ju att om man skall gasa med en hoj som INTE är godkännd för gata (men dock besiktigad och på PAPPER godkännd) måste trailas dit. Åker man dit, med ens en för liten regplåt, kommer man ju åka fattigare därifrån!?

Har för mig att polyperna brukar vara ganska nitisk mot bilarna på blackrace.

Låter roligt, men farligt om man inte vill åka släpvagn fram och tillbaks...

Nej, det är ingen fara. grejen är den att för att få köra måste hojen vara besiktigad och godkänd, inneha minst trafikförsäkring osv. dvs måste vara laglig för vanligt gatubruk. Sedan om man har en liten skylt spelar ingen roll och det har jag inte hört att någon bryr sig om på dessa tillställningar!

Men har man en hoj som måste trailas dit så är ju tulling ett bra alternativ.

1. Marcus75
2. Hoztic
3. Neb Jones
4. Wiseguy
5. Itacha75
6. Jimmy.F
7. Färnbo
8. CMF
9. mickelin
10. Andersson turbo
11. Aee (dock med 125a, om man får vara me)
12. Reb0
13. Mange H
 
Mr Race skrev:
kör på tullinge istället...det är mycket roligare än att åka på en opreppad gata...!!! i klassen streetbike så spelar det ingen roll vem som har snabbaste hoj..man kör ju på sitt eget index som man får sätta själv..så då blir det mycket jämnare, man kan typ vinna över en 1000R med en 125:a, för det är reaktions tiden i starten som av gör när man åker med index, sover man på granen ja då e man borta kan man nog lungt säga!!!

Blackrace är inte lika seriöst och tävlingsinriktat som reace´n på tulling, blackrace är mer för de som vill prova på och kanske bara åka ut och dra en repa eller två, det är heller inte reaktionstiderna som räknas utan endast sin egen tid, men man kan ju lätt träffa nadra hojar en kväll efter jobbet och tävla lite. Konseptet är på så sätt aningen mer lättsamt. men förstår att tullinge och riktigt preppad bana med bra underlag i starten osv är bättre om man vill tävla seriöst och sattsa på denna utövning.

Hur kan blackrace blivit så stort för bilar även om det oxå körs dragrace på tulling, anledningen finns ju!
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top