Streetrace, Bimota VS kille på mountainbike

Började fundera på om det fanns fler anime serier/filmer där det finns hojar med. Och kom på att i Venus Wars så tävlar dom med enhjulade "mono-bikes". Minns att dom visade filmen på ZTV för länge sen. Såg den själv först på sci-fi channel. Någon som minns den?

ca 1min in i filmen så tävlar dom
[YOUTUBE-ID]NLY0xL3kOvk[/YOUTUBE-ID]

Concept ritningar som jag hittade på http://aswars.tripod.com/id3.html

venuswars001.jpg

venuswars003.jpg

Last edited:
Började fundera på om det fanns fler anime serier/filmer där det finns hojar med. Och kom på att i Venus Wars så tävlar dom med enhjulade "mono-bikes". Minns att dom visade filmen på ZTV för länge sen. Såg den själv först på sci-fi channel. Någon som minns den?

Venus wars e ju cool :tummenupp men du får ju inte glömma klassikern Akira heller, massa hojar där :D,
akira.jpg

sen Freedom kör de ju trike eller vad det nu är ;)
freedom_crop1.jpg

Last edited:
Venus wars e ju cool :tummenupp men du får ju inte glömma klassikern Akira heller, massa hojar där :D,
sen Freedom kör de ju trike eller vad det nu är ;)

Ja Akira är ju en gammal goding, denna Freedom har jag missat ser att den är ganska ny om den kom 2006. Och dom har inte gjort någon Engelsk dub heller verkar det som. Kom ihåg Megazone 23 där kör dom hojar också. Och så har det kommit en ganska ny anime RideBack, som jag läser tycks vara riktigt bra.

c20081201_rideback_012_cs1w1_700x393.jpg

c20081201_rideback_s03_cs1w1_700x456.jpg

c20081201_rideback_s03_cs1w1_700x456.jpg

c20081201_rideback_s01_cs1w1_700x456.jpg

c20081201_rideback_s04_cs1w1_700x456.jpg

Ja Akira är ju en gammal goding, denna Freedom har jag missat ser att den är ganska ny om den kom 2006. Och dom har inte gjort någon Engelsk dub heller verkar det som. Kom ihåg Megazone 23 där kör dom hojar också. Och så har det kommit en ganska ny anime RideBack, som jag läser tycks vara riktigt bra.

Börja kolla på rideback nu, såg precis ep1, höll på att somna av uttråkning första halvan av ep1, men sen blev den cool :D, SUUUUGEEEE!!!!!! som en tokig japan hade sagt, tack för tipset, ska se vidare med ep2 nu :)

Börja kolla på rideback nu, såg precis ep1, höll på att somna av uttråkning första halvan av ep1, men sen blev den cool :D, SUUUUGEEEE!!!!!! som en tokig japan hade sagt, tack för tipset, ska se vidare med ep2 nu :)

Så lite så, men nu kan jag inte hålla mig längre :D måste kolla på rideback nu om du säger att den är så bra :tummenupp

Annars så kör dom lite "hojar" i Sky Blue / Wonderful Days också.

[YOUTUBE-ID]NUjN1D8yHUk[/YOUTUBE-ID]

zplayer%202007-09-19%2012-33-14-96.jpg

poster.jpg

Mmm, minns när jag såg Wonderful Days på bio. Introt när hon kör i det övergivna landskapet är så sjukt bra. Synd att resten av filmen inte var lika bra... fast hyfsad ändå.

Spola fram till 2:30 http://www.youtube.com/watch?v=NeI1QXn1EC4&feature=PlayList&p=4EC680ADA8B1F8F2&index=0&playnext=1

Tack Klubba för Golden Boy-klippet. Sjukt kul :)

Jo filmen är nog lite dyster, men den är ju inte olidlig att titta på. Kom på att dom kör lite Ducati i Ex-Driver. Serien är ingen höjdare men fungerar som tidsfördriv. Det som jag märkt med anime är att dom alltid får motorljudet rätt. En rad4a låter som en rad4a. Och en Ducati låter inte som en 2taktare som Amerikanerna brukar lyckas med.
[YOUTUBE-ID]JMlvTqeDp6E[/YOUTUBE-ID]
Ex-Driver39.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion