Streetfihgter projekt Kawasaki zx9r 94

skywalker/zx9r

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2011
Hoj
zx9r. k8
hej alla har funderat på att bygga om ninjan till fihgter nu när de är vinter å så:yoparty tänkte lägga upp hella bygget här:banana, bra sida att få lite hjälp och råd:tummenupp
iaf igår så började jag med att plocka isär ninjan de gick väldigt bra
lite bilder

Last edited:
Spännande:)

Mkt bilder:tummenupp

här har vi bilder :tuttar
tack streetfihgterGBG de va facktist du och din ninja som inspirerade mig fett grymm hoj du fick fram:yoparty

Bifogat

• 155.jpg
    155.jpg
    239.7 KB · Visningar: 154
  • 158.jpg
    158.jpg
    240 KB · Visningar: 162
  • 164.jpg
    164.jpg
    239.8 KB · Visningar: 168
  • 168.jpg
    168.jpg
    245.7 KB · Visningar: 148
  • 171.jpg
    171.jpg
    239.6 KB · Visningar: 160
hallo !!!!! :)
detta är min ide jag har för tjejen!
tanken, bakdelen, fälgar och motor ska ju lackas i svart och guld detaljer lite på motorn:tummenupp och så funderar jag på att lacka ramen i guld lr svart vad tycker ni ?:va kanske blir lite för mkt guld om jag lackar ramen?:va
lite råd med! ska man lacka motorn innan man lämnar den för service? ska byta ventiler synca förgasarna å så:gnissla lr ska man serva den å sen lacka ???:va

Last edited:
Kul med ett till ninjabygge, sf_gbg har nog inspirerat många till att bygga ink mig själv, dock e den såld nu =)

Jag hade servat innan lack... målar du skruvskallar osv så kommer det garaneterat bli fördärvat när man lossar dem första gången

Ni är väl för snälla:Bugar

Du skall definitivt serva först o lacka efter. Och som Koffe skrev lacka inte skruvarna då det inte håller.
Köp hellre en skruvsats i den färgen du vill ha på ebay. Finns i guld till din modell.

Lacka ramen i guld? Hmmm? Tveksamt men det kanske kan bli bra? Det är din hoj så blir bara du nöjd så är allt som det ska:tungan

Men när du lackar motorn så se till att maskera det du inte vill lacka:)

OCH använd etsande grundfärg samt 2-k lack och därefter 2-k klarlack:tummenupp

Men köp inte skräpet på biltillbehörsaffärer utan välj att åka till en lokal grossist som levererar till lackerare. De flesta av dem laddar 2-k i den kulören du vill ha. Observera bara att hållbarheten endast är ett par dagar på dessa burkar!

Slutfinishen är avgörande på grundarbete och kvalitetsprylar.

Lycka Till!

Last edited:
aaaa.. tack :) har bestält färgen nu :) så de bara vänta har skrubat motor i 2 dagar nu fan vilket helvete men är fortfarandde inte nöjd :p sk lämna in motorn imon hos polaren så får han ta entitt på den å bytta ALLT ;) . har bestämt mig för att lacka ramen i guld ! om jag inte tycker om den så lackar jag om den ! hehe har ju hella vinter på mig !!!!! :p

Har ju hela vintern på mig, så ska det låta. Resonerar likadant jag med :)
Får man fråga vad för färg och lack du beställt. Ska byta färg på min ram under vintern jag med

tja dahlgren..:) har bestält en 2k lack färg i guld:yoparty till ramen här har du en sida om du inte har nån i närheten som kan hjälpa dig http://www.bilfarg.se/ har du inte färg koden så är de bara och ringa och förklara vad de du ska ha.. dom är mkt hjälpsama:tummenupp
kul att de några stycken som tittar in här :yoparty

tja alla !! fan har vart borta från bygget ett bra tag nu alltså :död sambon tvingat mig bakat julgodis och julpyntat.
men nu är deklart!:banana eftersom garaget ligger drygt 40 km från där jag bor så får de bli på mina lediga dagar jag håller på:huvet
men igår och idag har mkt hänt iaf;:tummenupp motor är tilbacka från service/renovering!!! plus är den primad+lackad
ramen lackade jag idag men helvete fan!!!!! färgen tog slut!!!!!:huvet så jag får la hämta mer färg i veckan och slutföra jobbet men fan va bra de blev alltså!!!:yoparty här kommer lite bilder så hörs vi nästa vecka:tummenupp

snyggt lackat ac.. !:tummenupp de va mkt lätare än jag trodde ! och resultatet blev mkt bättre än jag trodde!!!
nu funderar jag om jag ska ha ljuddämparen under hojej(under motorn) lr under kutsen!! vad tycker ni??:va
och sen framlycktan har jag redan 1752495-origpic-bcffbf.jpgbestämt mig tror jag :va lr?

snyggt lackat ac.. !:tummenupp de va mkt lätare än jag trodde ! och resultatet blev mkt bättre än jag trodde!!!
nu funderar jag om jag ska ha ljuddämparen under hojej(under motorn) lr under kutsen!! vad tycker ni??:va
och sen framlycktan har jag redan View attachment 349795bestämt mig tror jag :va lr?

Nej den där lampan säljer du till mig ;). Kul tråd att följa :) Svart vs guld = Grymt!

och sen framlycktan har jag redan View attachment 349795bestämt mig tror jag :va lr?

Ser väldigt bra ut!

Vad det gäller ljuddämparen så kommer du inte att få den under cutsen utan att byta bakdelen. Hjulet kommer att ta i.

När det gäller lyktan så kikade jag på den tidigare men kommer inte ihåg om den är E-märkt?
Me det rackarn är väldigt djup så den kommer du inte att få mellan gaffelbenen då du har ett fäste där som sticker ut. Möjligen kan du bygga om lampan i bak?

ja den va väldigt djup ja, men håller på bygga på den nu:tungan den är fettttt grym alltså ser utt såm nåt transformers likcnande:yoparty
och transformers är cooooooolt:yoparty ps den är e-märkt:banana iaf kommer mr bilder och updateringar nästa vecka !!! :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla