Streetfighters Umeå kicks ass

För att få hojen ännu snyggare kan du:
-lacka svingen svart
-Byta ut bromsvätskebehållarna till aluminiummodell eller ännu hellre helt svarta
-Sätta på 4 st röda koniska filter till förgasarna

Mmmm....Perfection...
 
Wiseguy skrev:
För att få hojen ännu snyggare kan du:
-lacka svingen svart
-Byta ut bromsvätskebehållarna till aluminiummodell eller ännu hellre helt svarta
-Sätta på 4 st röda koniska filter till förgasarna

Mmmm....Perfection...

Det som irriterar mig är huggern, den borde du ta bort för den skymmer så mycket av bakhjulet som för övrigt är riktigt tufft.
Gillar enkelsvingdesignen :tummenupp
 
Lacka svingen svart, fixa bromsvätskebehållare i alu, bort med huggern, sen har du Sveriges fetaste fighter! :tummenupp

EDIT: Och konsika luftfilter, som wiseguy sa! Och svarta fotpinnar + växelpetare.
 
Last edited:
KalleNorton skrev:
Lacka svingen svart, fixa bromsvätskebehållare i alu, bort med huggern, sen har du Sveriges fetaste fighter! :tummenupp

EDIT: Och konsika luftfilter, som wiseguy sa!

Hmm det där låter bekant :rolleyes: , har du ingen egen åsikt? :va
 
KalleNorton skrev:
Lacka svingen svart, fixa bromsvätskebehållare i alu, bort med huggern, sen har du Sveriges fetaste fighter! :tummenupp

EDIT: Och konsika luftfilter, som wiseguy sa!

Om du visste hur mycket jobb det var att högglanspolera svingen......
Bromsvätskebehållaren o kopplingsbehållaren kommer inom kort.
Sen blir det nog trattar istället för filter + lite andra modifieringar,men finjusteringar blir till vintern.
 
KalleNorton skrev:
Jorå, men där blev det en liten sammanfattning av dina och wisguys åsikter, som även jag tyckte var bra....

Jo jag har låtit det mogna i skallen och det blir nog att pulverlacka svingen.
Men det blir till vintern jag orkar inte ta ner det nu + att det är en del andra efterjusteringar som ska pulverlackas oxå. Men det är bra med åsikter för man får lite nya infall.
 
The Predator skrev:
Jo jag har låtit det mogna i skallen och det blir nog att pulverlacka svingen.
Men det blir till vintern jag orkar inte ta ner det nu + att det är en del andra efterjusteringar som ska pulverlackas oxå. Men det är bra med åsikter för man får lite nya infall.

Dum fråga kanske men jag antar att du plockade ur styrlagret när du pulverlackade ramen? Var det isf mycket jobb och är det möjligt att återanvända lagret?
 
Coola Ola skrev:
Dum fråga kanske men jag antar att du plockade ur styrlagret när du pulverlackade ramen? Var det isf mycket jobb och är det möjligt att återanvända lagret?

Yepp

Jag knackade ut lagret lite försiktigt o värmde sen med en gasolvärmare för att få ut lagerbanan. Är du bara försiktig tar lagret ingen skada. Det tar kanske en kvart att göra.
 
Men du har ju för lite kubiiiiiik!

Annars ser det bra ut.
Gick det inte att få baken högre, ser ju ut som på min blade....
 
Mell skrev:
Men du har ju för lite kubiiiiiik!

Annars ser det bra ut.
Gick det inte att få baken högre, ser ju ut som på min blade....

Yepp jag vet. Den här motorn har ju bara 860 cc. Men jag filar på en 960cc motor men den blir nog tidigast klar till nästa sommar.
Det blir inte gratis direkt....
 
Fett!! :tummenupp

Hmm... funkar det att skohorna in en 1100r knota i den där ramen?
Brukar vara vanligt i england när det gäller gammgixxers..

Annars så kan man ju alltid lösa det med ett bigbore.

Är huggern på väg bort eller ska du bara frisera det lite? finns ju mindre huggers som blir som osynliga när de sitter tight på hjulet.


Men. det är din båge och så länge du är nöjd så.. :)

Fett bygge som bara behöver några småtweaks för att bli 110% :)
 
Simp skrev:
Kanske är jag dum i huvudet men varför har du 2 bromsvätskebehållare på styret? tum :hihi broms till bakbromsen bredvid kopplingen? Grymt bygge i alla fall..

du får 4 tomtar av 5 möjliga
:tomten :tomten :tomten :tomten

Ähh,, kanske hydralisk koppling???? :hihi
 
John_Doe skrev:
Fett!! :tummenupp

Hmm... funkar det att skohorna in en 1100r knota i den där ramen?
Brukar vara vanligt i england när det gäller gammgixxers..

Annars så kan man ju alltid lösa det med ett bigbore.

Är huggern på väg bort eller ska du bara frisera det lite? finns ju mindre huggers som blir som osynliga när de sitter tight på hjulet.


Men. det är din båge och så länge du är nöjd så.. :)

Fett bygge som bara behöver några småtweaks för att bli 110% :)

Jag tycker det är roligare med 750 slag,blir lite mer kick då.Så därför blir det inget motorbyte. Mc-xpress har byggt motorn som sitter i nu.
Det kommer att bli ändringar men det mesta blir till nästa säsong. Men har fixat ISR hantag som jag nyss satt dit. Klart fräckare. Men den är fortfarande inte klar så nu går mycket kraft att få till det sista. Jag räknar att kunna rega om cirkus 1 vecka....
 
Skoj som fan att se hur den blivit nu...var ju ett tag sedan jag såg kåporna.
Tyskröv är väl inte min grej men hojen blev überläcker ändå :tummenupp
 
tjena, jag håller på och letar efter en ny framlykta till min hornet.
Jag har kollat alla länkar som jag hittat på sporthoj.com men jag hittar inget. Någon som vet var jag kan få tag i sånt i SVERIGE ? :confused:

tacksam för svar :)
 
bigblock skrev:
Får man fråga vad det kan kosta å motiv-lacka tank+bakdel?

Det var Robert Forsgren på www.hotpaintart.com som lackade mina grejer.
Hjälmen oxå. Jag kommer inte ihåg vad jag betalade men hjälmen lackade jag för 6 år sedan så priserna är nog inte relevanta heller. Kåporna var oxå rätt länge sen........
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top