Streetfighter

gigger

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
gsxr -01
hojjen står nu utan kåper i garaget och jag har funderat på att bygga mig en streetfighter...jag undrar hur man ska få på ett cross styre på hojjen?...om man ska göra det lätt för sig så kan man bara borra upp hål i styrkronon som sitter på såm på så sätt sätt skruva på det...eller ska man köpa en ny styrkrona??...och så undrar jag hur man ska få bort alla kablar som hänger på sidan???...och vad ska man ha för lyse??

är mycket tacksam för svar!!

///gigger

Jag skulle interekomendera att bara bora hål i styrkronan och bara sätta dit två hållare... händer då ofta att när du ska göra en fin wheelie eller än ännu vackrare stoppies så viker sig kronan där du skruvat fast fästena och du landar på röven om du har tur men jag kan lova att du får ont. Det finns färdiga kroner att köpa från c:a 1500 och upp till 4-5000 men jag föreslår att du köper ganska billiga för det är ingen större skillnad. Själv har jag en vän till mig som jobbar på mekanisk verkstad och han löste det åt mig så du kan ju också kolla runt i vänskaps kretsen och kanske kräva tillbaka en gentjänst. till lysen så rekomenderar jag att du går in till närmaste mc affär och säger att du vill ha lysen till en streetfighter... jag köpte mina lysen från highway hawk katalogen. fick hem dom före jul och dom var väldigt vackra... kablarna föreslår jag att du går in till närmaste ikea affär ( ja jag skrev ikea affär) och säger att du letar efter slangar som du kan använda att lägga dina kablar i. köpte för ett par dar sedan mycket fina svarta räfflade.....
Du kan väl höra av dig privat om du vill ha mer råd. kan ju skicka över några bilder på min så kan du titta på hur den ser ut och vad jag har tänkt för lösningar..... :tummenupp

Pierc skrev:
Jag skulle interekomendera att bara bora hål i styrkronan och bara sätta dit två hållare... händer då ofta att när du ska göra en fin wheelie eller än ännu vackrare stoppies så viker sig kronan där du skruvat fast fästena och du landar på röven om du har tur men jag kan lova att du får ont.

Varför skulle det göra det, borrade hål i min krona(vet fler som gjort det också) höll hur bra som helst.

Nej he bara att borra på :tummenupp

man kanske ska sälja skiten utan SF look.... inte snyggt med feta hål i kronorna

Visst jag gav bara min personliga åsikt och vad jag har hört. men men det är ju upp till var och en. Man får ju hoppas att det inte släpper bara för det ödet önskar man ingen...

Bandit skrev:
Varför skulle det göra det, borrade hål i min krona(vet fler som gjort det också) höll hur bra som helst.

har också borra det funkar hur bra som helst :tungan
dom håller rätt bra :hihi

Bandit skrev:

har också borra det funkar hur bra som helst :tungan
dom håller rätt bra :hihi

Bifogat

• DSC00029.JPG
    DSC00029.JPG
    59 KB · Visningar: 107
Ja om tex tittar på en orginal bandit1200 så har dem satt fast styret genom hål i kronan, och den övre kronan på en B12'a är inte direkt krftig om man jämför med en sporthoj.

Men har man pengar så kan man ju köpa färdiga kronor som är avsedda för ändamålet. Men personligen skulle jag handla en begad krona och borra. Då om du skulle vilja bygga tillbaka så slipper du hålen.

Gick omkull med min B12'a med borrad krona....den höll :D

Bifogat

• P.jpg
    P.jpg
    58.2 KB · Visningar: 94
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...