Streetfighter

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Är det nån mer än jag som tycker att en Streetfighter ska vara nånting annat än bara en sporthoj som man kraschat och inte orkat skruva tillbaka helkåpan på? Ser massor på blocket nuförtiden där man som allra mest konvererat till crossstyre och satt dit ett runt lyse.
Jag trodde Streetfighters var kraftigt ombyggda trimmade hojar med ett säreget utseende, men jag kanske har fel?

Den svenska streetfightern är en förfulad tysk/brittisk-fighter. Tysk-fightern är häftig på det sätt att den faktiskt är påkostad med mycket custom detaljer, huruvida man sen tycker dom passar är en annan femma.

Här i Svedala arbetar vi ju som bekant inte i onödan, så varför kosta på och köpa / göra något utöver det vanliga? Man har hittat nccr.se och ser att dom säljer en universal gaffelkrona med risers och ett fatbar styre för en par tusenlappar. "Schysst!" utbrister många och trycker på "TJÖP direkt"-knappen. Till detta köper majoriteten även ett Acerbislyse. Nu är svennefightern fulländad.

Du skriver "Streetfighter ska vara nånting annat än bara en sporthoj som man kraschat och inte orkat skruva tillbaka helkåpan på" och "Jag trodde Streetfighters var kraftigt ombyggda trimmade hojar med ett säreget utseende". Vad mer trodde/tycker du skulle vara ombyggt/modifierat/ändrat på en streetfighter?

Ram, sving, gaffel, instrument, kåpor, motor, drivlina o.s.v Det är ju inte direkt så att man kan plocka av skärmarna på en bil och sen kalla den för Hotrod.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back