StreetFighter Projekt

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
Nu har jag fotat lite på min CBR 600F -02.

Tips på vart jag kan få tag på delar skulle inte skada..
Gaffel + grenrör önskas köpas..

Nån som har förslag på utseende i övrigt?

Bifogat

• CBR 600F.JPG
    CBR 600F.JPG
    122.6 KB · Visningar: 878
nedrans så fin den var... :Bugar
gissa om jag är avundsjuk på dig :4skrika

lycka till... håll oss uppdaterade!

hehe.. det syns inte på bilden mej gaffelbenen var ju krökta så nu sitter det galvade 43mm rör där istället!! jävla sjysst fjädring det blev.. :gnissla

Jag tycker det vore snyggt med en nedre kåpa för att täcka oljefiltret och fylla upp lite där nere ;)

Annars ser det bra ut!

än så länge så är den bara strippad på allt som inte ska vara där.. ni som byggt klart redan, har ni bytt styrkronan lr funkar det att använda den som sitter där..? godset kändes så tunt!

Fan va kul å ha en sån där... Den var billig också va?

Wiseguy skrev:
Hur kommer det lösa sig med reggningen ?
För det där var väl den där "skrotade" importhojen.

jo, det är den hojen! jag vet inte riktigt hur det löser sej om det nu kommer att lösa sej! annars får jag väl ha den som stunthoj på flygfälten! slöseri på en hoj som inte ens är inkörd då bara..

Slöseri..tja..för 9 loppor + lite nya delar så är det en bra deal även för en ren stunthoj.

Annars kan du ju sälja den i delar och lätt tjäna in pengarna ändå.

Wiseguy skrev:
Slöseri..tja..för 9 loppor + lite nya delar så är det en bra deal även för en ren stunthoj.

Annars kan du ju sälja den i delar och lätt tjäna in pengarna ändå.

slöseri var fel.. mera synd på hojen menade jag.. får se vad kalaset slutar på när jag e klar.. tänkte följa upp med lite vad det kostat och så..

Vänta här nu... Går det inte att regga en importhoj som är skrotad i ursprungslandet? :confused:

Tysken skrev:
Vänta här nu... Går det inte att regga en importhoj som är skrotad i ursprungslandet? :confused:
Man kan kryssa ramnummret o återskapa en hoj igen,men då måste allt va orginal rakt igenom,med fabriksdelar rakt igenom.Vet en som återskapade en gixxer 1100-95 på detta vis.Naturligtvis måste man ju ha en bibba med kvitton oxå att visa upp.Själv har jag en skrotad ram utan fel som har ramnr kryssat liggandes oxå,funsar på att återskapa den med,är en 93 gixxer 1100.

Fattar ingenting. Varför skulle man inte kunna svensk-regga en hoj som funkar?

Så länge papper och ramnummer stämmer så e det väl lugnt?
Det finns ju folk som kör omkring på gamla harley's som e totalt omgjorda. Bara ramen kvar i princip om det ens e det.

Last edited:
yonsson skrev:
Fattar ingenting. Varför skulle man inte kunna svensk-regga en hoj som funkar?

Så länge papper och ramnummer stämmer så e det väl lugnt?
Det finns ju folk som kör omkring på gamla harley's som e totalt omgjorda. Bara ramen kvar i princip om det ens e det.

Jo, fast där finns den ju kvar i registret alternativt är amatörbyggd. En serietillverkad hoj kan mig veterligen inte amatörreggas.

ktmjacke skrev:
Man kan kryssa ramnummret o återskapa en hoj igen,men då måste allt va orginal rakt igenom,med fabriksdelar rakt igenom.Vet en som återskapade en gixxer 1100-95 på detta vis.Naturligtvis måste man ju ha en bibba med kvitton oxå att visa upp.Själv har jag en skrotad ram utan fel som har ramnr kryssat liggandes oxå,funsar på att återskapa den med,är en 93 gixxer 1100.

nåt sånt hade jag med tänkt att försöka göra.. jag kan ju på pappret sälja den i delar till folk lite här å där och sen köpa tillbaka dom! borde enligt min sjuka lilla hjärna fungera!

ktmjacke skrev:

Så om man har kvitto på en skrotad hoj från tyskland, med fahrzugbrief, och kvitto på en svensk, bankörd ram som aldrig varit i registret så kan man alltså få in den i landet om hojen är i originalutförande?

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard