streetfighter objekt

http://www.blocket.se/vi/10954407.htm?ca=13_s

Kan detta vara värt? Pålitligt att ta hem?

Hur vet jag jag att den inte är totalhavererad när jag får den?

Många frågor... Synpunkter tack!!:tummenupp

mvh David

Mycket möjligt att det är värt pengarna, men eftersom försäkringsbolaget uppenbarligen bedömt att den inte är värd att reparera, trots att den inte ser så kvaddad ut, så kan man nog räkna med att det är något väldigt dyrt som har pajat ordentligt. Ex. spricka i ramen och ett böjt framgaffelben. En sådan hoj är väl värd minst 80k och om de bedömer att värdet är ca 28k bör ju försäkringsbolaget tagit reda på att reparationen kostar minst 50k. Å andra sidan kan 50k innebära 15k för dig om du har tid, letar och handlar på e-bay och gör allt jobb själv.

Men om man inte kan få en ordentlig beskrivning av vad som är sönder vet man ju inte alls vad man köper :confused:

Någon som vet mer om denna Jarl of Sweden ?
Han har ju kört det här racet med kvaddade saker från USA i ett tag nu.

Ha i åtanke att hojen skall regbesiktigas också. På en sådan här ny hoj får det inte vara mycket ändrat för att den skall klara regbesiktningen. Dvs. bygga ihop den till orginal sen bygga fighter av den.

Mycket möjligt att det är värt pengarna, men eftersom försäkringsbolaget uppenbarligen bedömt att den inte är värd att reparera, trots att den inte ser så kvaddad ut, så kan man nog räkna med att det är något väldigt dyrt som har pajat ordentligt. Ex. spricka i ramen och ett böjt framgaffelben. En sådan hoj är väl värd minst 80k och om de bedömer att värdet är ca 28k bör ju försäkringsbolaget tagit reda på att reparationen kostar minst 50k. Å andra sidan kan 50k innebära 15k för dig om du har tid, letar och handlar på e-bay och gör allt jobb själv.

Men om man inte kan få en ordentlig beskrivning av vad som är sönder vet man ju inte alls vad man köper :confused:

Jag hålled med Fredsfursten och jag skulle nog vilja ha någon form av intyg från förmedlaren på vilka skadorna är, att ramen inte har några sprickor osv. Du kan ju få hem ett fynd eller så har du otur och ramen är sprucken/skev, hål i motorblocket, gaffeln knäckt osv. Det enda glädjeämnet då blir att priset på skrot skjutit i höjden i takt med råvarupriserna det senaste året.

Med tanke på att dollarn fortfarande är billig och hojpriserna är lägre generellt i USA så är det väl nästan lika lönsamt att köpa en "vanlig" hoj som är ett eller par år gammal från USA och importera till Sverige? Betydligt mindre spännande än det där i och för sig...

Last edited:
Någon som vet mer om denna Jarl of Sweden ?
Han har ju kört det här racet med kvaddade saker från USA i ett tag nu.

Ha i åtanke att hojen skall regbesiktigas också. På en sådan här ny hoj får det inte vara mycket ändrat för att den skall klara regbesiktningen. Dvs. bygga ihop den till orginal sen bygga fighter av den.

Slipper man inte det strulet med COC-möget (helfordons godkännande) om man handlar från USA. Sen så behöver det ju inte vara den hojen på bilden man får heller, va ska man göra om man får en skithoj? Skicka tebax den?:va

r6 vore ett schysst objekt.. lite dyrt för mig bara..:rolleyes:

ska kolla vidare och komma i kontakt med ¨¨jarl¨¨ ..
tack för alla inlägg :yoparty

cu

Är det inte lite skumt med ett svenskt regg.nr på en hoj från USA...? Tycker det luktar lur lång väg...

det e nog icke regg# dom har satt ut, utan mera ett objekt# så man kan uppge vad det e man vill bjuda på, så dom kan ha vilken pajas som helst som tar imot telefonsamtalet ist för nån som kan alla objekt dom har i skallen.

Nä det är nog inget svenskt reggnummer då SSS041 är en
MERCEDES-BENZ 110 CDI
Årsmodell: 2002 Fordonsslag: LB
Fordonsår:
Chassinummer: VSA63809413413308
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-07-11
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: STOCKHOLMS DES & CON ENTREPRENAD AB
Adress: BOX 1161
Postnr: 141 24 Förvärvsdatum: 2006-07-10

Nä det är nog inget svenskt reggnummer då SSS041 är en
MERCEDES-BENZ 110 CDI
Årsmodell: 2002 Fordonsslag: LB
Fordonsår:
Chassinummer: VSA63809413413308
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-07-11
Upplysningar:

Ägare/Brukare
Namn: STOCKHOLMS DES & CON ENTREPRENAD AB
Adress: BOX 1161
Postnr: 141 24 Förvärvsdatum: 2006-07-10

Ja det låter ju inte som den hojen det... :)
Är nog bara jag som drar öronen åt mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...