Streetfighter gsxr 100 k5

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Streetfighter gsxr 1000 k5

Köpte en k5a idag som är tänkt att bli en streetfighter.

Har funderingar på att lacka ram sving fälgar i en annan färg. Kanske även motorkåpor.

Haded funderingar på vitt. Någon som har någon bättre ide eller har nån kommentar om hur de kommer bli.

mer info å bilder kommer vad som lider... har precis hunnit lasta ur hojjen ur bilen.

Last edited:
grattis till köpet;) har en k6 750 som jag lämnade in fälgarna på pulver lackering ser sjukt bra ut med mkt vitt på hojen:) lycka till me k5an.

ja fälgarna ja. men hela ramen och svingen? kommer de bara se kladdigt ut? va ett jävla jobb å tvätta? Den är blåvit nu hur ser den ut med orginalkåpor sen tro?

Svårt å tänka mig ram å allt vitt? men inte sett nån annan som lackat de vitt så vore kul å se.

gillar väl å tvätta men får ju inte se skitet ut direkt!
bara de inte kommer se "kladdigt" ut. e skit kass i photoshop. någon som vill hjälpa mig å lägga upp en bild på en blåvit 05a med vit ram å sving?

eller göra om någon av bilderan från sidan här med vit ram
http://images.google.se/imgres?imgu...p=18&um=1&hl=sv&rlz=1T4ADBR_svSE305SE305&sa=N

Fixa en bättre bild från sidan så photoshopar jag ett förslag :)

Jag tycker du ska göra ramen och fälgarna i samma färg som nya R1 2009 nån djupröd metalic med pearlwhite kåporo tank :yoparty

edit: vilken snygg jäkla hoj du skaffat dig :D

de blir ingen lack på ram å fälg. funderat mö men tror andrahandsvärdet när den sen säljs som ogrginal hoj blir dåligt om man lackar om. Dom flesta tror väl i så fall att den varit söndervurpad. Lackar bara fälgarna vita å behåller ramen svart.

Ni som pulverlackat fälgarna. Behöver man ta ut lagrena eller klarar dom värmen i en pulverlack?

de blir ingen lack på ram å fälg. funderat mö men tror andrahandsvärdet när den sen säljs som ogrginal hoj blir dåligt om man lackar om. Dom flesta tror väl i så fall att den varit söndervurpad. Lackar bara fälgarna vita å behåller ramen svart.

Ni som pulverlackat fälgarna. Behöver man ta ut lagrena eller klarar dom värmen i en pulverlack?

Ah låter ändå vettigt!

De som pulver lackat har låtit lagren sitta i, för de skyddar de partierna bra men efter åt bytt lagrena då de inte lär vara i så bra skick efter den varma behandlingen. och nya lager kostar väl inte skjortan så det är enklaste vägen att gå.

okay låter vettigt. får göra så då. tror pulverlack ändå är de som håller bäst på ett par fälgar.?

vart får man tag på suzukis orginal färkoder?

idag har hänt lite saker iaf
ventiljustering
tändstift
olja filter
rengöring av oljetråg sil
gaffelbenen är nerplockade skall byta olja å packboxar

så lite frammåt går de. ska dock besiktiga först innan de blir fighter bygge så kommer ta lite tid:)

Last edited:
okay låter vettigt. får göra så då. tror pulverlack ändå är de som håller bäst på ett par fälgar.?

vart får man tag på suzukis orginal färkoder?

Jag har lackat 4 omgångar fälgar till mina hojar med vanlig 2 k billack. Inga problem med hållbarheten där inte.
Har aldrig pulverlackat några , så kan inte säga ngt om det. Utbudet ökar ju i alla fall med 2 k lack...:)

Färgkoder -----> http://www.colorrite.com/matrix-colors.cfm?CFID=69681&CFTOKEN=82136938

Jävligt kul att folk vågar bygga på lite nyare maskiner!

Ser fram emot detta bygge:tummenupp :yoparty

Jävligt kul att folk vågar bygga på lite nyare maskiner!

Ser fram emot detta bygge:tummenupp :yoparty

de blir inget märkvädrigt superbygge alls. inte i första skedet iaf. vill bara ha något kåplöst å åka på i sommar men saknar effekten i fabriksfighterna.

Jag har lackat 4 omgångar fälgar till mina hojar med vanlig 2 k billack. Inga problem med hållbarheten där inte.
Har aldrig pulverlackat några , så kan inte säga ngt om det. Utbudet ökar ju i alla fall med 2 k lack...:)

Färgkoder -----> http://www.colorrite.com/matrix-colors.cfm?CFID=69681&CFTOKEN=82136938

kanske skall överväga vanlig 2k lack då. Betydligt billigare med pulver och hållbarare iof. får fundera.

Last edited:
de blir inget märkvädrigt superbygge alls. inte i första skedet iaf. vill bara ha något kåplöst å åka på i sommar men saknar effekten i fabriksfighterna.

Äh, det spelar ingen roll, du vågar ju skruva iaf. :tummenupp :)

jag pulver lackerade mina, och jag fick plocka ut mina lager, så fick de bli nya packboxar osv ,ångra lite att jag pulver lackerade mina, för vattenbaserad färg ska hålla lika bra och så slipper du plocka ut lagerna och packboxar, för när dom pulcker lackerar så går de in i nån ugn runt 200 grader. släng upp nån bild på hojen:)

Last edited:
Du kan ringa Din Mc i uppl.väsby och fråga de hjälper dig.

problemet med pulver lack är att släpper färgen nånstans på grund av kantstötta fälgar eller liknande så går det bort stora delar/botar med lack.

Hört också att 2k lack/färg håller mycket bra!

skillnaden är väl att de kostar några hundralappar å lacka pulverlack å några tusen å lacka 2k.

så ja vettifan faktiskt vilket som är bäst...

bilder komemr så fort hojjen består av mer än ram å motor:)

skillnaden är väl att de kostar några hundralappar å lacka pulverlack å några tusen å lacka 2k.

så ja vettifan faktiskt vilket som är bäst...

bilder komemr så fort hojjen består av mer än ram å motor:)

Det är väl inte dyrare med 2-k lack?
Min bror lackade hela sitt kåpsett för 1500:-
Ett par fälgar bör väl kosta max en tusing?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...