Streetfighter gixxer

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Lägger upp en tråd om nån skulle vara intresserad..

Har börjat bygga fighter av en 96a gsxr750 som jag köpt kraschad.
Om allt går som det ska kommer den bli vit/citycammo med polerad ram/sving!
Bakdelen + bakramen och sadeln kommer från en gsxr750 00-03 styret är ett grått fatbar och en acewell mätare ligger i garaget..

Det som är kvar att göra nu är att få bakramen svetsad så att fästena passar mot ramen.
Det kommer väl att ske till veckan då det vart svårt att få den till svetsaren utan hjulen som varit på lackering.
Väntar även på högre risers till styret då dom jag har nu är för låga..
Sen återstår lack av bakdel, tank och ev lampan (om jag ska ha lampa eller bara en "crossplatta") och en massa tvättande och polerande.. :banana

Lägger upp lite bilder hur den sett ut när jag hämtade den och hur den står nu.

Bifogat

• DSC00027.JPG
    DSC00027.JPG
    49.1 KB · Visningar: 103
  • DSC00028.JPG
    DSC00028.JPG
    90.2 KB · Visningar: 114
  • DSC00034.JPG
    DSC00034.JPG
    48.7 KB · Visningar: 81
Mer bilder

Lite fler bilder!

Bifogat

• DSC00031.JPG
    DSC00031.JPG
    51.4 KB · Visningar: 108
  • DSC00032.JPG
    DSC00032.JPG
    46.4 KB · Visningar: 119
  • DSC_1419.jpg
    DSC_1419.jpg
    86.5 KB · Visningar: 92
Styrdämparen?

Lägger upp en tråd om nån skulle vara intresserad..

Har börjat bygga fighter av en 96a gsxr750 som jag köpt kraschad.
Om allt går som det ska kommer den bli vit/citycammo med polerad ram/sving!
Bakdelen + bakramen och sadeln kommer från en gsxr750 00-03 styret är ett grått fatbar och en acewell mätare ligger i garaget..

Det som är kvar att göra nu är att få bakramen svetsad så att fästena passar mot ramen.
Det kommer väl att ske till veckan då det vart svårt att få den till svetsaren utan hjulen som varit på lackering.
Väntar även på högre risers till styret då dom jag har nu är för låga..
Sen återstår lack av bakdel, tank och ev lampan (om jag ska ha lampa eller bara en "crossplatta") och en massa tvättande och polerande.. :banana

Lägger upp lite bilder hur den sett ut när jag hämtade den och hur den står nu.

Lånar tråden lite.
Undrar om du kan beskriva hur alt posta en bild på var styrdämparen sitter monterad i styrhuvud och ram. Har delar från en 95:a visserligen men dom är ganska snarlika i chassiet.

/Uffe

Lånar tråden lite.
Undrar om du kan beskriva hur alt posta en bild på var styrdämparen sitter monterad i styrhuvud och ram. Har delar från en 95:a visserligen men dom är ganska snarlika i chassiet.

/Uffe

Kollar imorgon då jag e i garaget och försöker ta några vettiga kort! (har bara telen att fota med..)

Det finns ju "crossplatta" med infällda lampor. tror "easy parts" har.

kommer nog bli kalas ska hela skiten vara vit ? vitt är snyggt som fan! lite jobbigt att hålla rent kanske :gnissla vad fick du betala för hojjen ?

kommer nog bli kalas ska hela skiten vara vit ? vitt är snyggt som fan! lite jobbigt att hålla rent kanske :gnissla vad fick du betala för hojjen ?

Lutar åt vit med lite fält i citycammo (grå, svart, vit) annars bara vit till att börja med! Har inte sett speciellt många fighters i vitt därav färgvalet + att jag gillar att tvätta! :) Får vara en hemlighet vad jag gett för den men kan säga att den var BILLIG!!!! Är dessutom gjort en del åt den så som portad topp, höjd kompression, raceväxlat och ett UMR titanium helsystem som den är bänkad med! :yoparty

Har vart i garaget och monterat fälgarna idag och kan lova det vart snyggt! :):)

Last edited:
Vart ute i garaget nyss och satte på hjulen provisoriskt bara så jag kan rulla den på transporten till svetsaren. Testade montera en lykta en polare hade liggandes! Blir att köra med den tills vidare då jag tyvärr inte är gjord av pengar.. :gnissla Tyckte iof. den var snygg på även om det inte var en sån jag ville ha från början..

Bifogat

• DSC00298.JPG
    DSC00298.JPG
    102.5 KB · Visningar: 121
  • DSC00303.JPG
    DSC00303.JPG
    103.5 KB · Visningar: 91
  • DSC00302.JPG
    DSC00302.JPG
    87.8 KB · Visningar: 109
Tycker den lyktan är assnygg... har en sån på enduron, men funderar starkt på att sno den till fightern iställer. =)

likadan lykta fast med en stor lykta typ husa/ktm lykta skulle vara jävligt najs :)

Back