Johanjulgran
#25 supermotard
jag hade tängt göra om min cbr till streetfighter nu efter som jag har varit så klantig att plantera den i ett dike.
Undrar litte hur man ska göra med elsystemet? Sladarna är ju lite för långa nu och så kommer inte alla att användas. Ska man köpa ny (beggad) kabelstam och klippa dom sladarna som inte behövs eller ska man försöka sprätta och göma undan kontakterna?
(Vill inte förstöra det elsystemet som sitter på nu eftersom jag vill kunna byta tillbaks till kåpor och orginal instrumentering)
Går det att plåcka bort tämp mäteren från orginal instrumenteringen och kopla in den med dom sladar som går till den eller får man köpa en ny lös?
(nu sitter det två stora kontakter som går till alla instrument)
Vill även ha kontrollamporna också. Hur gör man på bästa sätt då?
Det sista jag undrar för tillfället är var man bäst fäster krach puckar?
Hörde från en kompis att någon/några satt dom litte fel och fåt sprikor i motorn när hojen gåt omkull.
/Johan (nybörjare inom fighter bygge)
Det är säker en massa stavfel men jag är dysläcktiker
Undrar litte hur man ska göra med elsystemet? Sladarna är ju lite för långa nu och så kommer inte alla att användas. Ska man köpa ny (beggad) kabelstam och klippa dom sladarna som inte behövs eller ska man försöka sprätta och göma undan kontakterna?
(Vill inte förstöra det elsystemet som sitter på nu eftersom jag vill kunna byta tillbaks till kåpor och orginal instrumentering)
Går det att plåcka bort tämp mäteren från orginal instrumenteringen och kopla in den med dom sladar som går till den eller får man köpa en ny lös?
(nu sitter det två stora kontakter som går till alla instrument)
Vill även ha kontrollamporna också. Hur gör man på bästa sätt då?
Det sista jag undrar för tillfället är var man bäst fäster krach puckar?
Hörde från en kompis att någon/några satt dom litte fel och fåt sprikor i motorn när hojen gåt omkull.
/Johan (nybörjare inom fighter bygge)
Det är säker en massa stavfel men jag är dysläcktiker
