Streetfighter bygga eller köpa?

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
ninja stunt, drz stunt
hej
jag har kört rad4a i 3 sommrar nu men då har dom varit helt inklädda i plast. även fast den första hojen jag va sugen på att köpa va en ducce monster. nu iallafall så tänkte jag prova på å skaffa mig en fighter. provade polarens cbr 900rr å tyckte att den va riktigt skön.
men nu e frågan,
ska jag köpa en färdig eller försöka hitta en gammal 900rr med trasig plast?
vad e de då man behöver:
styrkrona, kostar?
styre
lyckta

vad ska jag göra?:va

Last edited:
CBR_fluffy skrev:
2453817 hej
jag har kört rad4a i 3 sommrar nu men då har dom varit helt inklädda i plast. även fast den första hojen jag va sugen på att köpa va en ducce monster. nu iallafall så tänkte jag prova på å skaffa mig en fighter. provade polarens cbr 900rr å tyckte att den va riktigt skön.
men nu e frågan,
ska jag köpa en färdig eller försöka hitta en gammal 900rr med trasig plast?
vad e de då man behöver:
styrkrona, kostar?
styre
lyckta

vad ska jag göra?:va

Först och främst vill jag hälsa dig välkommen till streetfighter-träsket! Här är det lätt att gå ned sig... Men man har å andra sidan väldigt roligt under tiden!

Ett tips är att söka lite i Streetfighter-forumet, där finns det ganska många trådar om vad du behöver för att bygga om, vad det osv. Det finns även en hel länkar med återfösäljare av SF-grejer så att du själv kan bilda dig en uppfattning om vad det du behöver kostar.

Egentligen kokar det väl ned till hur mycket tid du är beredd att lägga ned på det och hur mycket pengar du tänkt lägga. Att köpa färdigt, typ en Tuono, Z1000 eller Superduke, kostar betydligt mer i inköp och försäkring än en tidig modell av Fireblade men en fabriksbyggd fighter är å andra sidan färdig att köra från dag ett och allt är klart från fabrik så du behöver inte oroa dig för att det är ett fuskbygge av en glad amatör.

Å andra sidan kan det ju vara charmigt att bygga själv och själv få sätta sin prägel på bygget, välja vilka delar och lack du vill ha osv.

Last edited:
ja jag e ju sugen på å bygga själv, har ju hela vitern på mig men i och med att tidigare fireblades har blivit så poppis att bygga om så är det nog svårt att hitta en orginal fast med trasig plast. för de går säkert åt som smör i solsken =)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park