StreetFighter av ZZR

JonathanSv

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2008
Hoj
Kawasaki ZZR 600 -92
Tjena. Så här när säsongen börjar dra mot sitt slut så funderar jag på att bygga om min ZZR 600 -92. Detta kommer bli första hojjen jag bygger på så jag skulle vara tacksam för lite tips o hjälp, från er som har gjort liknande byggen.
Det jag har tänkt o göra till att börja med är att byta styrkrona så jag kan få dit ett crosstyre? nått jag ska tänka på?
Sen vill jag bygga om röven på hojjen, den är ju fruktansvärt ful. Funderar på om man kan få dit bakkåpan från en ninja eller någon annan kawasaki. Någon som vet hur de passar och osv?
En sista fråga är om tips på nått bra helsystem för bättre effekt som inte kostar allt för mycket. För jag antar att jag måste byta hela avgassystemet för att få nån skillnad?

Tacksam för svar.

Först och främst - vilken budget har du?

Om du vill få någon märkbar effekt ökning måste du montera helsystem, high-flow filter och justera in föggarna - helst i bänk då.
Med en såpass gammal hoj kan det vara värt att bearbeta toppen - om du är villig att lägga ner lite pengar i den dvs.

Ang. att byta baken mot en nyare ZX*R så är det enklaste för att få en så snygg passform som möjligt att överföra hela bakramen+plast,sadel etc. sedan får du ändra fästningspunkterna för bakramen så att den passar ZZR:s fästen.

Oftast finns det kompletta kitt med krona, risers och fatbarstyre/likande för någon tusenlapp. Annars är det några här på forumet som kan tillverka kronor (och kanske risers också?) för ett förmånligt pris!:)

Lycka till och lägg upp bilder när du kommer igång!:tummenupp

Berätta lite vad du kan och vad du vill ha hjälp med så fixar vi det.

Angående röven så kolla på massa kraschkåpor och hitta sen en billig bakram från skroten du kan kapa hej villt i !

Hej igen. Måste tacka för dessa två svar som redan kommit. Skapade samma tråd på bike för ett tag sen men fick inga vettiga svar alls.

Angående min budget, jag har väl inte tänkt att lägga ut allt för mycket pengar, kommer göra så mycket som möjligt själv, det är inte meningen att de ska bli nått utställningsobjekt, mer lekmaskin.

Bearbeta toppen, dvs plana den eller? vad innebär high-flow filter?

Tänkte att jag skulle dra till mc-skroten och kolla efter lite kåpor och ram som ni sa. Men jag funderade på att om man kapar och byter ut bakänden av ramen, är de nått man ska tänka på för att inte få sämre stabilitet och liknande, eller påverkar inte de?

Såg ett sånt där styrkit på en hemsida, räcker det med att köpa ett sånt å byta ut. Man fick med extra lång bromsslang, behöver man inte ändra nått på gasvajjer och liknande?

Hej igen. Måste tacka för dessa två svar som redan kommit. Skapade samma tråd på bike för ett tag sen men fick inga vettiga svar alls.

Bikes forum...:D

Angående min budget, jag har väl inte tänkt att lägga ut allt för mycket pengar, kommer göra så mycket som möjligt själv, det är inte meningen att de ska bli nått utställningsobjekt, mer lekmaskin.

Då kan du nog glömma all bearbetning av toppen:tungan

Bearbeta toppen, dvs plana den eller? vad innebär high-flow filter?

Plana och porta - high-flow filer = öppnare ersättningsfilter än som sitter original, t.ex. K&N

Tänkte att jag skulle dra till mc-skroten och kolla efter lite kåpor och ram som ni sa. Men jag funderade på att om man kapar och byter ut bakänden av ramen, är de nått man ska tänka på för att inte få sämre stabilitet och liknande, eller påverkar inte de?

När du bärjar kapa i fästena så måste du ju göra nya förstärkningar så att den fortsätter att vara stabil - då är det nödvändigt att svetsa.

Såg ett sånt där styrkit på en hemsida, räcker det med att köpa ett sånt å byta ut. Man fick med extra lång bromsslang, behöver man inte ändra nått på gasvajjer och liknande?

Om det passar din modell så visst, men alla vajrar behövs nog längre av. Om du nu väljer utan höga risers, då kanske det kan räcka med att använda den sista biten av gas+kopplingsviren - inget som jag är säker på dock. Detta kan säkert någon av alla hundratals fighterbyggare svara på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT