Streetfighter av RF 900R

Av med kåporna,
Ny gaffelkrona eller borra hål i den gamla.
På med risers och crosstyre.
Eventuellt måste du förlänga kopplingsvajer & gasvajer när du flyttar upp dom till det nya styret.
Ny framlampa.
Ny instrumentering eller använd den gamla.

Det är bara springa ned till garaget och börja..
 
Wiseguy skrev:
Av med kåporna,
Ny gaffelkrona eller borra hål i den gamla.
På med risers och crosstyre.
Eventuellt måste du förlänga kopplingsvajer & gasvajer när du flyttar upp dom till det nya styret.
Ny framlampa.
Ny instrumentering eller använd den gamla.

Det är bara springa ned till garaget och börja..

Tackar! Då vet man vad man ska göra när kåporna är skrapade efter klotning mao. Nu tänkte jag även på sådana saker som var man placerar vattenpumpen och dess slangar eftersom de sitter väl synliga annars. På bilden är de undanstoppade ganska snyggt och det var mer sådana detaljer jag undrade över.
 
Last edited:
Wiseguy skrev:
Du har ingen bild över hur hojen ser ut utan kåpor ?
Dvs. inte en förskönande bild utan verkligheten.

Tyvärr inte. Jag missade att plåta den naken. Ska försöka att beskriva så gott det går:

Vänstra sidan är egentligen inget problem, bara några fästen till kåporna som bara är att ta bort. Dessa fästen finns då även på höger sida, men vattenpumpen sitter fast i ramen strax ovanför/bredvid kylaren, samt att det går ett ganska fett rör från den ned till motorn. Det är placeringen av vattenpumpen och omdragning av vattenröret som är det problematiska att hitta alternativ placering för.

Hittar jag en bild på en naken RF så slänger jag upp den här.
 
Last edited:
Hittade följande bilder efter en snabb sökning.

Nu fårstår jag att det är ett problem....hhmmm....
Man vill ju inte flytta den allt för långt bort heller.
 

Bifogat

  • RF900R_fighter_1.jpg
    RF900R_fighter_1.jpg
    115.2 KB · Visningar: 157
  • RF900R_fighter_2.jpg
    RF900R_fighter_2.jpg
    132.6 KB · Visningar: 136
Wiseguy skrev:
Hittade följande bilder efter en snabb sökning.

Nu fårstår jag att det är ett problem....hhmmm....
Man vill ju inte flytta den allt för långt bort heller.

Hmmm. Blir nog mer jobb än jag tänkt mig om jag vill ha den som på den länk jag postade. Om man kollar mer noggrannt så ser man att ramen är moddad vid cyllarna. Ser ut som om "läppen" som sitter för vid sidan är kapad, samt att det verkar vara en annan kylare på än originalet. Sen är det formodligen även en hel del andra förändringar som är gjorda som man inte kan se på bilden.

Men men, vill man vara fin får man lida pin. Det är dock troligtvis ingenting jag kommer att bita i såvida jag inte kvaddar hojen ordentligt och ändå måste renovera den. Då kommer allt i en helt annan dager, och frugans kusins man, som är att betraktas som ett tekniskt geni, kommer att få hjälpa till. Sanna mina ord :D
 
mankan skrev:
Tackar! Då vet man vad man ska göra när kåporna är skrapade efter klotning mao. Nu tänkte jag även på sådana saker som var man placerar vattenpumpen och dess slangar eftersom de sitter väl synliga annars. På bilden är de undanstoppade ganska snyggt och det var mer sådana detaljer jag undrade över.

Den där bilden du hade länk till ser ut som ett photoshop med en RF och en Bandit.
 
jomenvisst

K-Micke skrev:
Den där bilden du hade länk till ser ut som ett photoshop med en RF och en Bandit.


alldeles riktigt, gjorde den för att se hur man kunde göra med en rf
gick själv nyss i såna funderingar, la upp den för att nån annan hade samma ide......
 
Det är ett par grejer man måste fixa för att det ska bli en snygg fighter.

Bakdelen ser ut som den sticker ut en halvmeter bakom hojen :3freak
Kanske en bakdel från en gixxer passar.

Framskärmen är inte heller speciellt snygg.

Det där krafset på höger sida är nog termostathuset. Det kanske får plats innanför ramen men det blir nog rätt mycket pyssel att flytta det.
 
jolio skrev:
alldeles riktigt, gjorde den för att se hur man kunde göra med en rf
gick själv nyss i såna funderingar, la upp den för att nån annan hade samma ide......

Arrrrghhh! Mina illusioner är krossade! Jag trodde i min enfald att den existerade på riktigt. Nu måste jag köra alldeles för fort till jobbet i morgon med visiret öppet så att mina kolleger inte kan se att jag har gråtit :(
 
ZX9R-98 skrev:
Du räknas alltså med att klota i sommar? :va

Absolut inte! Men om man ska tro vad (nästan) alla hojförare säger så finns det bara två typer av motorcyklister. De som har klotat och de som kommer att klota. Alltså samma resonemang som för fallskärmshoppare. Har man inte skadat sig så kommer man att göra det.

Sen behöver man förhoppningsvis inte skada sig allt för mycket om man klotar, men man får väl räkna med en hel del jobb på hojen som minsta insats.
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top