Streetbike Freestyle World Championship nu i helgen!!!

Det är bara att gratulera... riktigt bra placering och poäng! :yoparty

Och förlorade med en halv poäng. Trodde dom körde med hela poäng. Men å andra sidan kan man inte låta en europé vinna USA:s störtsa stunt event 2 år i rad.

Åfan, det var en uppgjord seger alltså? Fy fan... uselt. Har du någon källa till det så att vi som missat kan läsa på hur det fuskades?

Det är bara att gratulera... riktigt bra placering och poäng! :yoparty

Åfan, det var en uppgjord seger alltså? Fy fan... uselt. Har du någon källa till det så att vi som missat kan läsa på hur det fuskades?

Nej det var inte en uppgjord seger. CP vurpade en eller två gånger i sin finalrunda och därför kunde inte domarna ge honom segern.

Grattis Matti!

Men världens 5:e bästa förare är väl att ta i? De bästa förarna från USA var ju inte med.. Stark insats ändå, så grattis igen! :yoparty

Kom han femma är han 5:e bästa i världen. Hade nån annan önskat hamna högre på den listan, så får väl dom också pallra sig iväg till tävlingen och visa vad dom går för. Detdär snacket hör inte hemma i denhär tråden.

GRATTIS MATTI!! :yoparty :tuttar

Kom han femma är han 5:e bästa i världen. Hade nån annan önskat hamna högre på den listan, så får väl dom också pallra sig iväg till tävlingen och visa vad dom går för. Detdär snacket hör inte hemma i denhär tråden.

GRATTIS MATTI!! :yoparty :tuttar

Så om Canada, sverige, tjeckien, finland, bojkottar VM av nå´n anledning och bara Förenta-arabemeraten, srilanka, grönland och tibet är med så tycker du vinnarna tibet är världens bästa hockeylag? Där håller inte Jag med.

Men nu var några av världens absolut bästa med här och Matti kom 5:a så det är grymt bra i alla fall! Grattis:tummenupp

Så om Canada, sverige, tjeckien, finland, bojkottar VM av nå´n anledning och bara Förenta-arabemeraten, srilanka, grönland och tibet är med så tycker du vinnarna tibet är världens bästa hockeylag? Där håller inte Jag med.

Men nu var några av världens absolut bästa med här och Matti kom 5:a så det är grymt bra i alla fall! Grattis:tummenupp

Fel. Det var förenade arabemiraten som vann. Tibet kunde inte ställa upp för deras skeppade hockeytrunkar kom på villovägar. Dom försökte desperat ordna ihop lite ny provisorisk utrustning men fick bara tag på håkkybåkkyklubbor. Annars hade ju Tibet LÄTT vunnit!

Hajar din point.Men vinner man VM så är man trots allt världsmästare hur liten tid det nu än må ta innan man blir av med den titeln.

Fel. Det var förenade arabemiraten som vann. Tibet kunde inte ställa upp för deras skeppade hockeytrunkar kom på villovägar. Dom försökte desperat ordna ihop lite ny provisorisk utrustning men fick bara tag på håkkybåkkyklubbor. Annars hade ju Tibet LÄTT vunnit!

Jag tar det som att du förstår vad jag menar i alla fall.

Terje Haakonsen bojkottade os tillsammans med backman, olovsson mfl. Alla vet att haakon hade sopat pipen med de som ställde upp vilket tog glamouren lite från prisutdelningen.

enuff abowt datt. Kul att matti ger pfifer och grabbarna en match. Vore kul att se Jocke och Tommy.

enuff abowt datt. Kul att matti ger pfifer och grabbarna en match. Vore kul att se Jocke och Tommy.

Någon som kommer bli grym är (förutom Andreas,) markus_136! Ska bli kul och se hur dessa killar står sig emot övriga eliten om några år! :tummenupp

Tyckte att jag kände igen killen som stod i kön på bensinmacken för någon vecka sedan.
Trodde att det var Tepsa men var inte riktigt säkert.

Av någon anledning vilken den än må vara så kollade jag ner mot golvet och noterar Kawasakiloggan på skorna. Då var det bekräftat :D

Gratulationer från "platsen där en man föredrar att vara innanför" :tummenupp

Last edited:
Ett coolt foto..... från vänster:

Matti Tepsa, Joni Tammela, Chris Pfeiffer, AC Farias och Humberto Ribeiro
streetbikefreestyle2007.jpg

Som grattis till framgångarna matti ska jag köpa en cool t-isha av dig!
Rock on

/jonas

Fan va kul,, bra kört! Men är inte så förvånad.. Matti presterar alltid bra,, coolt oxå att joni kommer från ingenstans och presterar så bra igen.

Matti Tepsa är på väg ner till Zürich i Schweiz för att representera Sverige i streetbike Freestyle World Championship. Så håll tummarna och hoppas det går bra för pöjkvaskern!

Matti har fått en inbjudan tillsammans med bl.a Chris Pfeiffer, AC Farias, Humberto Ribeiro samt ett gäng stora namn från USA. Deltagarlistan.

Jag tror Matti gör det fantastiskt bra om han lyckas ta en top 10 placering bland dom här giganterna. Att bara få en inbjudan är en seger i sig enligt mig.

Det finns mer att läsa på www.mattitepsa.se - www.bike.se Eller den officiella siten http://championship.swiss-moto.ch/ca/cc/ss/

Köper ni inte en Matti Tepsa T-shirt och supportar pöjkvaskern som sitter ensam i sin bil och skuffar europa runt, betalar dyr diesel, för att hålla den svenska fanan högt så ska ni SKÄMMAS! :mad: KÖP!

http://www.mattitepsa.se/index.php?sid_id=1812&case=page

Hmm sakans det inte nått där...... ? :rolleyes:

Får väl ta och säga GRATTIS Matti.. :yoparty

Bra kört och än en gång Grattis till ett fint resultat som sätter Sverige med på toppen av Stunt åkare runt om i Världen. :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti