Streetbike Freestyle World Championship nu i helgen!!!

Jag kan tänkte mig att dom separerar platserna eftersom Tammela hade en 43'a i första ronden.

Nu är tävlingen avgjord och........

Sverige har världens 5'e bästa stuntförare!!! :yoparty

Jordens megagrattis till Matti Tepsa som representerar Sverige och gör det över all förväntan!

Grattis Matti!

Men världens 5:e bästa förare är väl att ta i? De bästa förarna från USA var ju inte med.. Stark insats ändå, så grattis igen! :yoparty

Grattis Matti!

Men världens 5:e bästa förare är väl att ta i? De bästa förarna från USA var ju inte med.. Stark insats ändå, så grattis igen! :yoparty

Näe jag tycket inte att det är att ta i. Såklart att Darius osv har fått en inbjudan. Men varför skall han riskera det han byggt och kanske bli slagen av Matti?

Det här är VM. Matti chickade inte ur. Han ÄR 5'e bäst! :mattias

Edit: Det är stor skillnad att göra en film där du kan göra omtagning på omtagning på omtagning mot att köra ett VM där du har 1 chans. Plus nerverna det innebär att köra tävlingen.

Matti är BÄST så är det! :fakta

Last edited:
Grattis Matti!

Jaha,men om dom nu är så väldigt bra varför är dom inte med och tävlar då:confused: ?

Näe jag tycket inte att det är att ta i. Såklart att Darius osv har fått en inbjudan. Men varför skall han riskera det han byggt och kanske bli slagen av Matti?

Edit: Det är stor skillnad att göra en film där du kan göra omtagning på omtagning på omtagning mot att köra ett VM där du har 1 chans. Plus nerverna det innebär att köra tävlingen.

Nu har jag ju sett båda köra live, och Matti kommer faktiskt inte i närheten av Darius..De har ju inte riktigt samma förutsättningar heller, så det är väl kanske inte så konstigt. Där med inte sagt att Matti inte är duktig för det är han! :tummenupp
Darius kör ju tävlingar han med, inte bara i filmer.

Precis,jänkarna kan hålla sig på hemmaplan med sitt "disco-skräp"....:tummenner
Verkligen kul för Matti Tepsa:klappar :klappar !!

Och hur ska jag kunna veta varför de inte ställde upp?

Ja inte vet jag...Jag är ingen stuntfanatiker,men har nån utav dom bästa jänkarna(typ den där Darius) nånsin varit med och tävlat i VM?
(En fråga bara,inget gnäll:) )

Ja inte vet jag...Jag är ingen stuntfanatiker,men har nån utav dom bästa jänkarna(typ den där Darius) nånsin varit med och tävlat i VM?
(En fråga bara,inget gnäll:) )

Inte Daruis iaf vad jag vet. Om jag kommer ihåg allt rätt ang. just Darius så vill han inte skippa över nån av sina hojar då det tar aldeles för lång tid. Det tar väl några månader bara att få den till europa och så ska den hem igen..
Han kör ju rätt mycket shower osv, så jag kan ju tänka mig att han behöver sina hojar hemma i USA.
Skulle faktiskt va intressant att höra om de andra från USA verkligen körde på sina egna hojar. Matti kanske kan rapportera sen :)

Inte Daruis iaf vad jag vet. Om jag kommer ihåg allt rätt ang. just Darius så vill han inte skippa över nån av sina hojar då det tar aldeles för lång tid. Det tar väl några månader bara att få den till europa och så ska den hem igen..
Han kör ju rätt mycket shower osv, så jag kan ju tänka mig att han behöver sina hojar hemma i USA.
Skulle faktiskt va intressant att höra om de andra från USA verkligen körde på sina egna hojar. Matti kanske kan rapportera sen :)

Okej...då är man lite uppdaterad då:kiss !

Det är lite som snowboard i os... När Haakonsen körde så visste alla att han var bäst trots att han vägrade ställa upp i os. (inget illa om dessa grabbar i VM) Jag tycker att Mana the natrual, darius, joebrown hör till absoluta eliten men även Jocke och tommy från Stuntindistry.

Bara att gratulera Matti! 5:a är riktigt starkt i det gänget.

Om man vänder på saken så är det ju inte många från europa som vart över till USA och kört heller. Sporten är inte tillräckligt stor.

Bara att gratulera Matti! 5:a är riktigt starkt i det gänget.

Om man vänder på saken så är det ju inte många från europa som vart över till USA och kört heller. Sporten är inte tillräckligt stor.

Förra året drog flera över och körde stuntwars.

Stuntwars 2006
Freestyle
1st Christian Pfeiffer
2nd Feri Potzner
3rd Alex Flores
4th AC Farias

1 Amerikan i topp 4 i USA:s störta stunt event. Resten var från europa.

Det här året var bara Chris över.

Stuntwars 2007
Individual Freestyle
1st Dan Jackson 85.5
2nd Christian Pfeiffer 85
3rd Scary Gary 83.3
4th Aaron Colton 83

Och förlorade med en halv poäng. Trodde dom körde med hela poäng. Men å andra sidan kan man inte låta en europé vinna USA:s störtsa stunt event 2 år i rad.

Last edited:
Ett stort fett grattis till dig Matti! Sjukt imponerande att plocka en femteplats... Grymt coolt... :yoparty

(i sommar får du coacha mig lite så jag sätter dom där jäkla cirklarna nångång :P )

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna