Streetbike Freestyle World Championship nu i helgen!!!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Matti Tepsa är på väg ner till Zürich i Schweiz för att representera Sverige i streetbike Freestyle World Championship. Så håll tummarna och hoppas det går bra för pöjkvaskern!

Matti har fått en inbjudan tillsammans med bl.a Chris Pfeiffer, AC Farias, Humberto Ribeiro samt ett gäng stora namn från USA. Deltagarlistan.

Jag tror Matti gör det fantastiskt bra om han lyckas ta en top 10 placering bland dom här giganterna. Att bara få en inbjudan är en seger i sig enligt mig.

Det finns mer att läsa på www.mattitepsa.se - www.bike.se Eller den officiella siten http://championship.swiss-moto.ch/ca/cc/ss/

Köper ni inte en Matti Tepsa T-shirt och supportar pöjkvaskern som sitter ensam i sin bil och skuffar europa runt, betalar dyr diesel, för att hålla den svenska fanan högt så ska ni SKÄMMAS! :mad: KÖP!

Köper ni inte en Matti Tepsa T-shirt och supportar pöjkvaskern som sitter ensam i sin bil och skuffar europa runt, betalar dyr diesel, för att hålla den svenska fanan högt så ska ni SKÄMMAS! :mad: KÖP!

Det kan man ju inte göra, det står ju Bike på T-shirten :gnissla

Men lycka till önskar jag Matti ändå. Hoppas det går bra därnere.

Matti Tepsa är på väg ner till Zürich i Schweiz för att representera Sverige i streetbike Freestyle World Championship.
...tillsammans med bl.a Chris Pfeiffer, AC Farias, Humberto Ribeiro

streetbike? :va :tungan

hur som helst, hoppas det går bra för han. rock on matti! :yoparty

Jag tror Matti gör det fantastiskt bra om han lyckas ta en top 10 placering bland dom här giganterna. Att bara få en inbjudan är en seger i sig enligt mig.

Tror nog Matti kan bättre än så. Top 5 är min gissning. Högt, ja men å andra sidan så har han kört mot både Pfeiffer och Farias på Bomber Weekend förra året.

Min gissning blir:
1. Chris Pfeiffer - Han är kung helt enkelt
2. Humberto Ribeiro - Riktigt bra, helt klart i samma klass som Pfeiffer
3. Alex Flores - En av dom riktigt bra jänkarna
4. AC Farias - Fd. kungen men han har fortfarande det som krävs.
5. Matti Tepsa eller Joni Tammela - Joni har varit bättre än Tepsa men han skadade sig förra året och har väl inte tränat allt för mycket inför publik efter det. Det har däremot matti. Både Joni och Matti är mycket säkra och väldigt jämnspelta på det dom gör. Kanske lite för säkra, det har behövts lite mer känsla av spänning i körningen, lite mer tempo för att vara av den allra högsta kalibern.

Wildcard blir Johnnie Do som inte kommer att klå top 4 förarna men ifall han tränat ordentligt har möjlighet att ta sig upp til 5:e plats. Han var lite för rookie-aktig förra året.

Tack för alla "lycka till" önskningar. Dom kommer behövas med det startfältet! Är just nu i Trelleborg och surfar med nallen i väntan på färjan.
Försöker, om möjligt uppdatera med info.

Over and out! :-)
/Matti

Tack för alla "lycka till" önskningar. Dom kommer behövas med det startfältet! Är just nu i Trelleborg och surfar med nallen i väntan på färjan.
Försöker, om möjligt uppdatera med info.

Over and out! :-)
/Matti

Haha! Coolt Matti! Härligt att höra från dig. Ett fetstort lycka till!

Lycka Till Matti

men om Andreas fått ställa upp med sin Aerox, så hade han kickat alla de andras bakdelar långt ut i skogen.

DID I SAY THAT, YOU BET I DID !

MVH/
......kristian :-)

Om 5 månader sitter jag själv och kör Europa runt med ett stort smile!
hoppas allt går bra matti och lycka till!!!!

/Andreas

Matti ringde och han e framme nu.

Imorrn smäller det! Så håll tummarna för sverige och Matti nu!

Nu är det organiserad träning. Kvalet är på lördag och finalen på söndag.

Go Matti go!!!

Det vet nog inte ens han än.

Saturday
10.45 h The official opening of the Streetbike Freestyle Championship
11.00–13.00 h First qualification round
15.00–17.15 h Second qualifications round
17.30 h Official posting of the results
17.30–18.00 h Autograph session

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna