street triple eller shiver?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Någon som har erfarenheter av dessa maskiner? Jag börjar bli bra sugen på något fighteraktigt (mer bus mindre fart).
Om man ska följa hjärtat lutar det åt trepip eller twin så trajjan och spagettiräsern ligger bra till. Enda man märker när man kollar spec på hojarna är att shivern både är tyngre och klenare. Så trajjan ligger väl bäst till.

Någon som har lite synpunkter?

MVH Niclas

fanns tyvärr inte häromkring :gnissla

OK. Bike konkluderar iaf att Street Triplen var bättre på det mesta förutom ett par punkter. Dessa var (fritt från minnet):

-Shivern kan du köpa nu. 6 månaders väntetid på en ny Street Triple.
-Möjligtvis bättre fjädrings och bromskomponenter på Shivern, inget som visar sig på två nya hojar.
-Utseendet? Smaksak.

Street Triplen är smidigare, snabbare, starkare med en roligare motor och bättre chassie. Dock är den en billigare hoj, både i inköp och troligtvis även i andrahandsvärde.

Detta tror Bike är ett resultat av att Triplen är sprungen ur Daytona 675 som anses vara en sublim sporthoj i 600-klassen, medans Shivern utvecklats från grunden med en lägre ribba som mål (mer praktiskt nakenhoj som även skall funka för nybörjare). Det gör även att Shivern kanske är snällare, vilket kan uppskattas av vissa men irritera andra.

Man kan jämföra förnuftigt om man vill, men det finns ett par saker som jag tror man behöver uppleva i verkligheten för att kunna välja mellan dessa två - motorkaraktären och inte minst ljudet!

Jag är själv förtjust i twinnar, men Triumph och deras underbara trepips-ljud kan skåpa ut det mesta i ljudväg! Så, har du LYSSNAT på dem? ;)

Man kan jämföra förnuftigt om man vill, men det finns ett par saker som jag tror man behöver uppleva i verkligheten för att kunna välja mellan dessa två - motorkaraktären och inte minst ljudet!

Jag är själv förtjust i twinnar, men Triumph och deras underbara trepips-ljud kan skåpa ut det mesta i ljudväg! Så, har du LYSSNAT på dem? ;)

Om man tänker utseendemässigt är ju trajjan snyggare, även om nu shivern har en riktigt snygg ram. Men den ser så lång ut på nåt vis. Street triple är mer kompakt utan att för den skull tumma på utseendet. Plus att den bara skriker "TA MIG HÅRT OCH BRUTALT!" Dock blir det väl cbr denna säsongen ut. Men det skadar ju inte att testa annat!

Om utseendet är enda faktorn tar jag Shivern. Gillar twinar också. Men, testa och bestäm. Kan väl knappast finnas bättre sätt att avgöra det. Annars bestämmer jag åt dej:
-Köp flakmoppen ;)

Street triple... Jag var på väg att beställa en, men det skulle bli så lång väntetid så jag tog en SD istället.
Vad jag har läst så är Street Triple den bästa, busigaste och piggaste krabaten i klassen. Dessutom är det helt rätt pris och försäkringen se'n... IF har lagt den i klassen "Sport Classic" på sin märkesförsäkring, det är samma klass som thruxton och de hojarna.
Bara kolla här vad du skulle få pröjsa:
http://www.triumph.co.uk/sweden/1890.aspx

Street triple... Jag var på väg att beställa en, men det skulle bli så lång väntetid så jag tog en SD istället.
Vad jag har läst så är Street Triple den bästa, busigaste och piggaste krabaten i klassen. Dessutom är det helt rätt pris och försäkringen se'n... IF har lagt den i klassen "Sport Classic" på sin märkesförsäkring, det är samma klass som thruxton och de hojarna.
Bara kolla här vad du skulle få pröjsa:
http://www.triumph.co.uk/sweden/1890.aspx

Det lutar nog åt en sådan, men det får bli till nästa säsong isf. Antingen en beggad som någon får för sig att sälja till hösten eller en ny om man får ett bra erbjudande... Får se vad det blir av det hela=)

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!