bechmeister
Fotograf, Designer, Filmare, Allsysslare
Märkligt.. Var ut första gången idag (i Lidköping där jag har hojen i vinterförvar) och den starta utan problem. Åkte ca 1,8 mil och tanka vid en mack. Efter det så ville den inte starta så jag fick hjälp att rulla igång den på 1ans växel. Körde raka vägen hem och efter en stund så börjar reservtank (snart slut) lysa. Jag valde då att ställa mig efter vägen för att se om det läckte soppa eller något (den var ju helt fulltankad). Men icke..
Min tanke var "få inte kärringstopp nu bara när jag kör iväg". Vad händer? Kärringstopp. Sedan var den helt död, gick inte att få igång och denna gång så reagerade den inte ens när jag vred tändningen (de gjorde den vid macken).
Den har inte varit underhållsladdad under vinter men den har varit igång ett 3 tal gånger och har startat utan problem. Någon som har en idee om vad det kan vara?
Batteriet är uppenbarligen slut efter att ha mätt volten på den så nu har jag batteriet på laddning. Men jag tycker väl att den borde laddat när jag körde om det var dåligt från början?
Min tanke var "få inte kärringstopp nu bara när jag kör iväg". Vad händer? Kärringstopp. Sedan var den helt död, gick inte att få igång och denna gång så reagerade den inte ens när jag vred tändningen (de gjorde den vid macken).
Den har inte varit underhållsladdad under vinter men den har varit igång ett 3 tal gånger och har startat utan problem. Någon som har en idee om vad det kan vara?
Batteriet är uppenbarligen slut efter att ha mätt volten på den så nu har jag batteriet på laddning. Men jag tycker väl att den borde laddat när jag körde om det var dåligt från början?