Street Triple 675 2010 startar inte efter vinterförvar

bechmeister

Fotograf, Designer, Filmare, Allsysslare
Gick med
13 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Street Triple 675 -2010
Märkligt.. Var ut första gången idag (i Lidköping där jag har hojen i vinterförvar) och den starta utan problem. Åkte ca 1,8 mil och tanka vid en mack. Efter det så ville den inte starta så jag fick hjälp att rulla igång den på 1ans växel. Körde raka vägen hem och efter en stund så börjar reservtank (snart slut) lysa. Jag valde då att ställa mig efter vägen för att se om det läckte soppa eller något (den var ju helt fulltankad). Men icke..

Min tanke var "få inte kärringstopp nu bara när jag kör iväg". Vad händer? Kärringstopp. Sedan var den helt död, gick inte att få igång och denna gång så reagerade den inte ens när jag vred tändningen (de gjorde den vid macken).

Den har inte varit underhållsladdad under vinter men den har varit igång ett 3 tal gånger och har startat utan problem. Någon som har en idee om vad det kan vara?

Batteriet är uppenbarligen slut efter att ha mätt volten på den så nu har jag batteriet på laddning. Men jag tycker väl att den borde laddat när jag körde om det var dåligt från början?
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Antagligen batteriet som är slut och inte hunnit bli uppladdad av den lilla körningen. Ett problem med dessa hojarna är också regulatorn som kan gå sönder och då är det också jobbigt.
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Varför ska folk hålla på o starta hojen över vintern? låt den stå bara,ta ur batteriet ladda på
en gång på vintern och en sista gång precis när du tar ut den för säsongen,har gjort så på min dom senaste 10åren,och batteriet har aldrig fallerat någon gång.
korta uppstarter drar bara ur skiten.
Har alltid använt feltemas snikladdare,funkar perfekt.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Varför ska folk hålla på o starta hojen över vintern? låt den stå bara,ta ur batteriet ladda på
en gång på vintern och en sista gång precis när du tar ut den för säsongen,har gjort så på min dom senaste 10åren,och batteriet har aldrig fallerat någon gång.
korta uppstarter drar bara ur skiten.
Har alltid använt feltemas snikladdare,funkar perfekt.

Abstinens, du vet.
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
tror att de är regulatorn som har gått sönder och tackat för sig.
Symptomen man brukar få är bland annat att bränslelampan tänds trots full tank.
Har man otur kan även statorn gå.
Enligt många på de amerikanska och britiska forumen så ersätter ofta triumph regulatorn/statorn fast garantin gått ut eftersom det är ett välkänt fel.
Så länge serviceboken är stämplad som den ska så bör de inte bli några problem.
Många har bytat regulatorn i förebyggande syfte mot en mosfet istället som påstås vara mer driftsäker.
Du kan läsa mer här.

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=32919

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=44519
 

bechmeister

Fotograf, Designer, Filmare, Allsysslare
Gick med
13 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Street Triple 675 -2010
Tack för många bra svar.

Jag har laddat batteriet fullt och kopplat in men den är helt död nu. Så misstänker att det är något knas med elektroniken. Är det någon som har koll på hur lång garanti man har på en Street Triple? Det är en 2010
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ring triumph och fråga ang garantin genom att uppge ditt regnr, fråga samtidigt om dom byter regulatorn eftersom det tydligen är ett vanligt fel och att folk fått det bytt hos dom även efter att garantin gått ut.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top