Street Triple 675 2010 startar inte efter vinterförvar

bechmeister

Fotograf, Designer, Filmare, Allsysslare
Gick med
13 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Street Triple 675 -2010
Märkligt.. Var ut första gången idag (i Lidköping där jag har hojen i vinterförvar) och den starta utan problem. Åkte ca 1,8 mil och tanka vid en mack. Efter det så ville den inte starta så jag fick hjälp att rulla igång den på 1ans växel. Körde raka vägen hem och efter en stund så börjar reservtank (snart slut) lysa. Jag valde då att ställa mig efter vägen för att se om det läckte soppa eller något (den var ju helt fulltankad). Men icke..

Min tanke var "få inte kärringstopp nu bara när jag kör iväg". Vad händer? Kärringstopp. Sedan var den helt död, gick inte att få igång och denna gång så reagerade den inte ens när jag vred tändningen (de gjorde den vid macken).

Den har inte varit underhållsladdad under vinter men den har varit igång ett 3 tal gånger och har startat utan problem. Någon som har en idee om vad det kan vara?

Batteriet är uppenbarligen slut efter att ha mätt volten på den så nu har jag batteriet på laddning. Men jag tycker väl att den borde laddat när jag körde om det var dåligt från början?
 
Antagligen batteriet som är slut och inte hunnit bli uppladdad av den lilla körningen. Ett problem med dessa hojarna är också regulatorn som kan gå sönder och då är det också jobbigt.
 
Varför ska folk hålla på o starta hojen över vintern? låt den stå bara,ta ur batteriet ladda på
en gång på vintern och en sista gång precis när du tar ut den för säsongen,har gjort så på min dom senaste 10åren,och batteriet har aldrig fallerat någon gång.
korta uppstarter drar bara ur skiten.
Har alltid använt feltemas snikladdare,funkar perfekt.
 
Varför ska folk hålla på o starta hojen över vintern? låt den stå bara,ta ur batteriet ladda på
en gång på vintern och en sista gång precis när du tar ut den för säsongen,har gjort så på min dom senaste 10åren,och batteriet har aldrig fallerat någon gång.
korta uppstarter drar bara ur skiten.
Har alltid använt feltemas snikladdare,funkar perfekt.

Abstinens, du vet.
 
tror att de är regulatorn som har gått sönder och tackat för sig.
Symptomen man brukar få är bland annat att bränslelampan tänds trots full tank.
Har man otur kan även statorn gå.
Enligt många på de amerikanska och britiska forumen så ersätter ofta triumph regulatorn/statorn fast garantin gått ut eftersom det är ett välkänt fel.
Så länge serviceboken är stämplad som den ska så bör de inte bli några problem.
Många har bytat regulatorn i förebyggande syfte mot en mosfet istället som påstås vara mer driftsäker.
Du kan läsa mer här.

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=32919

http://www.triumph675.net/forum/showthread.php?t=44519
 
Tack för många bra svar.

Jag har laddat batteriet fullt och kopplat in men den är helt död nu. Så misstänker att det är något knas med elektroniken. Är det någon som har koll på hur lång garanti man har på en Street Triple? Det är en 2010
 
Ring triumph och fråga ang garantin genom att uppge ditt regnr, fråga samtidigt om dom byter regulatorn eftersom det tydligen är ett vanligt fel och att folk fått det bytt hos dom även efter att garantin gått ut.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top