Street`n Strip hoj.

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Nu är det här humuristen igen...
Pappa Sune 63år tror jag inte skall ha turbo, vet ej hur det ser ur med arvet.
Crossen får nog vara utan, var å körde en timme igår, mycket kul, inga benbrott.

Mvh Peter
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
I går skulle jag ta en sväng och känna på lite laddtryck, men när jag satte mig så känndes den låg och mjuk. Det visar sig att stöd dämparen är väck, har ett stummstag som jag sätter dit tills jag har råd att fixa dämparen.

Jag har nämligen lagt ett bud på en buss som är tänk ha till enduron, men det går ju även att styra in R:n om jag skall på tävling någongång.

Trevlig helg på er och lyckatill i Malmö ni som skall dit. // Peter
 

Bifogat

  • DSC00290.jpg
    DSC00290.jpg
    240.6 KB · Visningar: 137

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
I går skulle jag ta en sväng och känna på lite laddtryck, men när jag satte mig så känndes den låg och mjuk. Det visar sig att stöd dämparen är väck, har ett stummstag som jag sätter dit tills jag har råd att fixa dämparen.

Jag har nämligen lagt ett bud på en buss som är tänk ha till enduron, men det går ju även att styra in R:n om jag skall på tävling någongång.

Trevlig helg på er och lyckatill i Malmö ni som skall dit. // Peter

Att hojen är låg är väl ingen nackdel? ;)
Varför har du inte ringt? Jag har en Öhlinare som "bara ligger" i garaget. Den ska användas om jag får igång gathojen någon gång, men tills dess får du gärna motionera den! :)
 

hojspille

hojspille
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Åland
Hoj
hayabusa
I går skulle jag ta en sväng och känna på lite laddtryck, men när jag satte mig så känndes den låg och mjuk. Det visar sig att stöd dämparen är väck, har ett stummstag som jag sätter dit tills jag har råd att fixa dämparen.

Jag har nämligen lagt ett bud på en buss som är tänk ha till enduron, men det går ju även att styra in R:n om jag skall på tävling någongång.

Trevlig helg på er och lyckatill i Malmö ni som skall dit. // Peter

sådan skåpbil har jag åkt många mil med den blir bra åt dig peter
h.jocke /åland
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ja du Spille det blir nog bra.

Tack Jocke Henningsson för att du lånar ut dämparen, jag har hämtat den idag och rengjort den.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • DSC00319.jpg
    DSC00319.jpg
    235.8 KB · Visningar: 121

Henningway

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Rödånäs
Hoj
Suzuki GSX-R 1292 Turbo Dragbike, GSX-R 7/11 turbo -91, GSX-R 1340 Turbobygge, GSX 1168 Katana, RMX 250, Kosman projekt
Ja du Spille det blir nog bra.

Tack Jocke Henningsson för att du lånar ut dämparen, jag har hämtat den idag och rengjort den.

Mvh Peter

Det är jag som ska tacka! Det är ju kanon att låna ut delar till dig, för man får alltid tillbaka dom rengjorda och ibland även modifierade till det bättre! :tummenupp
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
I dag på morsdag fick jag tillbaka sakerna från lack till mammafightern, bilder på streetfigter/cafe och under projekt mammafightern.

Ja du Jocke, det är få som har så tur som jag med. Det är ju som att gå i en godis butik när man är hos dig. Har du hittat nå jobb åt mig???

Mvh Peterpan.
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Jag körde hojen till jobbet idag, men bränslebristen forsätter att sätta käppar i hjulen.
I vinter har jag rengjort gasare och kollat regulatorn. I fjol bytte jag pump, dock till en begad utan resultat, så jag satte tillbaks den som satt på vid köpet. Jag gjorde om tankarmaturen så att jag har en grövre slang till soppa pumpen utan kran eller annat stoppande. Det sitter friska slangar utan väck eller dumma böjar. Hjäp!!!!!!

Mvh Peter
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Det sket sig med bussen som sagt. Det kliar i damp fingrarna, och jag har varit ut och testat lite och kommit underfund att jag kan inte ha en turbo hoj på gatan, då jag är tre barns far. Jag hade en insident sist jag var ut,bludder bludder, pang cykeln stog rakt upp.:va Där kan man nog tacka sig själv att man åkt mycket motorcykel genom åren. Efter ett samtal med Jocke Henningsson, ja han med alla gsxr prylarna. Har vi kommit fram till att jag bygger en för strippen nu, så jag lånar hans chassie ett tag tills han får upp ångan. Jag har ju som sagt vuxen damp och tycker att bygga är halva eller hela nöjet numera.

Så jag lyfter i min spis i detta chassie och ny el skall dras mm.

Mvh Peter
 

Bifogat

  • jockes chassie.jpg
    jockes chassie.jpg
    227 KB · Visningar: 233

Mammafighter

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Holmsund
Hoj
mammafighter
Det sket sig med bussen som sagt. Det kliar i damp fingrarna, och jag har varit ut och testat lite och kommit underfund att jag kan inte ha en turbo hoj på gatan, då jag är tre barns far. Jag hade en insident sist jag var ut,bludder bludder, pang cykeln stog rakt upp.:va Där kan man nog tacka sig själv att man åkt mycket motorcykel genom åren. Efter ett samtal med Jocke Henningsson, ja han med alla gsxr prylarna. Har vi kommit fram till att jag bygger en för strippen nu, så jag lånar hans chassie ett tag tills han får upp ångan. Jag har ju som sagt vuxen damp och tycker att bygga är halva eller hela nöjet numera.

Så jag lyfter i min spis i detta chassie och ny el skall dras mm.

Mvh Peter


Jaha du!! Snart ligger du väll på sjukhuset med krage... eller ännu värre de e tur du är en duktig förare
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Ojdå nu har frugan hittat hit....
Nåväl, vek förbi garaget nu på morgonen innan jobbet, tror mig har hittat felet med soppan. Jordkabeln till pumpen hade släpt från stiftet, men låg i närhetet, så den kunde nog jorda i bland. Jag hoppas att bara var det.

Mvh Peter
 

Team Sjödin

Toppkarvare
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Holmsund
Hoj
Gsxr 1200 Turbo
Kul att det roar någon!!!!!!!

Var ut idag och skulle prova lite, men icke, den gick bra en stund. Men efter jag gasat ett tag kände jag att den började huckra så jag släpper av och då vill den stanna. Det känns som soppa brist, men får nog felsöka även på elens väg. Tips är välkommna.
Slangarna ser bra ut inga konstiga dragningar eller väck. Skall sätta dit en bränsle trycks mätare. Dock är det ju lite svårt att hålla koll på den under belastning, då vill jag se på vägen.

Mvh Peter
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Kul att det roar någon!!!!!!!

Var ut idag och skulle prova lite, men icke, den gick bra en stund. Men efter jag gasat ett tag kände jag att den började huckra så jag släpper av och då vill den stanna. Det känns som soppa brist, men får nog felsöka även på elens väg. Tips är välkommna.
Slangarna ser bra ut inga konstiga dragningar eller väck. Skall sätta dit en bränsle trycks mätare. Dock är det ju lite svårt att hålla koll på den under belastning, då vill jag se på vägen.

Mvh Peter
Soppatryck?
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top