Streeeetfajter mit ein TURBO

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Streetfighter med TURBO

Vad säger man..


Världsklass.

Duccemotor med Turbo.. OCH LUSTGAS (flaskan bakom ägarens huvud)
Ratbike%20med%20turbo!.JPG
 
Last edited:
bebbe skrev:
Spännande! Undras hur en sådan låter när man börjar ladda :va :tungan

Den låter J*VLIGT mysko ska jag säga.. Speciellt i slutet på rakan när han gick av gasen... Duccemotorbroms + wastegatepys+lite mellangasbludder.. :va

Med det funkade ju. Över 100 häst ur en trött desmodue. Jag antar att vridmomentet inte blev sämre av turbon... :tummenupp

Det var många som klev runt hojen med huvet på sne och såg som att tankarna var ungefär "Nemmen.. va i h*elvet... humm..*
 
Vill inte vara petig

MEn, det där är ingen streetfighter, det är en caféräcer.........
 
Den verkar vara lite för snabb för dess eget bästa. Många repor där :)
Lacka lite kanske?
 
amullo skrev:
Den låter J*VLIGT mysko ska jag säga.. Speciellt i slutet på rakan när han gick av gasen... Duccemotorbroms + wastegatepys+lite mellangasbludder.. :va

Med det funkade ju. Över 100 häst ur en trött desmodue. Jag antar att vridmomentet inte blev sämre av turbon... :tummenupp

Det var många som klev runt hojen med huvet på sne och såg som att tankarna var ungefär "Nemmen.. va i h*elvet... humm..*

As coolt :banana Hade varit jäkligt maxat att få se den in action någon gång :yoparty
 
Någon skönhet kan man inte direkt säga att den var iaf...

Kirra gärna ett ljudklipp! :)
 
Coolt synd att den var så skabbig bara skulle varit en 996 998 748 elr liknande istället.
 
grymt tuff :yoparty
coolt med en tvättäkta turbo/NOS-dåre som ägare med.. dom ser ut sådär allihop, ofta med aningen mer vurpat ställ dock :D
 
Ska jag köra den där får ni dra upp en slang med lustgas i hjälmen också. Annars vete f-n om man vågar köra.
 
Ok gentlemen, lite klargöranden:

Finishen är som den är eftersom hojen är ett ännu inte reggat amatörbygge under utprovning. Dyr färg lägger man på efter första säsongen när man ändrat allt som blev fel och/eller provkraschat hojen. Vaxad primer och vit gelcoat är dessutom skitsnyggt.

Personligen gillar jag inte vattenkylda mc-motorer. Därför valde jag inte en 748/9x6-motor. De är dessutom sisådär 2,5 ggr så dyra och har sån däringa komplicerad bränsleinsprutning. Det här är riktiga doningar med trycksatt Weber-förgasare. Däremot är desmodromiska ventiler bra när varvräknaren kommer in på andra varvet. Övervarvningsskydd är fegt...

Den är JÄTTEsnäll att köra... Turbon är ganska liten, från en Suzuki XN-85 och börjar därför ladda tidigt. Då slipper man rätt mycket av hästsparken... Effekten är uppmätt till 120 bakhjulshäst/125 Nm och då slirade kopplingen från 6500 varv...
Numera har jag tagit loss wastegate-ventilen så jag laddar ca 0,6 bar. Jag har inte bänkat om än, gissar på ca 100 pållar. Med Marklunds Hi/Lo-switch ökas laddtrycket till 1,0 bar, sk snutläge... Inte att rekommendera för längre turer, bottendelen är ju dimensionerad för 75 vevaxelhästar.

Caféräser eller Streetfighter? Who cares? Fast mycket inspiration har hämtats från blaskan Streetfighters.

Jag ska till Knutstorp igen 19/6 för nästa testrunda. Ska se om jag kan ordna en ljudfil/filmsnutt eller nåt.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top