Strecthing / Stretchprogram

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Nu när jag skaffat ett fysiskt jobb så har jag märkt att min kropp är inte vad den skall vara. Som en början till att klara av det lite bättre så vill jag kunna stretcha på ett rätt sätt, typ morgon och kväll. Dels för att bli smidigare men även för att få ordning på min rygg och övriga kroppsdelar. Nu har jag för korta muskler bl.a. på baksidan av lår och i vaderna.

Finns det någon här som är kunnig och som kan lägga upp ett program, med vad man bör göra och i vilken ordning. Är det ngt mer ni vill veta vad jag jobbar med eller hur min fysik ser ut så skriv, så informerar jag er.

Tacksam för svar.

/F

jag förstår inte problemet? stretcha på bara eller lixom jag förstår helt enkelt inte vad ni dillar om? :confused:

Tänk på att kroppen är som vilken mekanisk apparat som helst, ben och muskler o hävarmar hit o dit då förstår ni väl hur ni strechar respektive muskelgrupp?

eller ?

:va

Superbee skrev:
jag förstår inte problemet? stretcha på bara eller lixom jag förstår helt enkelt inte vad ni dillar om? :confused:

Tänk på att kroppen är som vilken mekanisk apparat som helst, ben och muskler o hävarmar hit o dit då förstår ni väl hur ni strechar respektive muskelgrupp?

eller ?

dom gör nog inte det.. då skulle dom väl inte fråga?

Superbee skrev:

eller ?

Vad jag vet så kan man skada lika mkt som man kan göra nytta om man gör fel. Jag skrev för att ngn duktig kanske skulle kunna hjälpa till med specifika övningar.

T.ex. i viktminskningstråden så är det ngn kille som har satt ihop mat-program för vissa som vill gå ner i vikt. Och att äta är ju inte så svårt, öppna flabben, tugga och svälj. Men han hjälper dom att sätta ihop sin kost, eftersom han har mer erfarenhet, hänger du meeeeeeeeeeeeeeeeeed?

hörrudu, muskler o mat är lite skillnat även fast kost och muskler har ett samband, hmm nu blev det krångligt...

Jo är väl trango_b som är kostexperten där i träningstråden?

Aja jag har iallafall gått i TaeKwonDo nåt år...och där stretchade vi en hel del för att uppnå vighet o smidighet. Och det som sades då var att man ska stretcha så det känns litegrann men det ska ju verkligen inte vara en smärtsam upplevelse då kan jag tro att det skadar mer än det gör nytta.

blev du nå klokare?

:3freak
edit: juste om du stretchar "ljumskarna" samt insidan av låren och i knävecken, vet itne the fancy name men säg att du gör en "split" böj lite på benen och sätt händerna mot låren och bär upp lite av överkroppens tyngd så skadar du inte knäna.

Strechta är inte så svårt.

Se till bara när ni stretchar låren och sånt att inte dra/töja i knät!! knät är känsligt!

sök på namnet och se om ni hittar bilder. Google är din vän!

böj & greja lite med ben & armar, så det känns i senor & muskler.
du kanske blir lika vig som jag... :crash

Bifogat

• goransplit.jpg
    goransplit.jpg
    21.5 KB · Visningar: 57
Ta hem/köp: Carmen.Electras.Aerobic.Striptease.2004.STV.DVDrip.XviD.SISO
I börrjan på den "filmen" så visar hon hur du värmer upp m,m
Och i slutet så tror jag att hon visar hur man "stretchar"
Det är en riktigt underhållande "undervisningsfilm" :tuttar
Lycka till
//Gumpa

Nyheter