Streama video till tv:n

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jag har en Sony Bravia. Svinbra tv på det mesta men DLNA funkar inte bra. Så jag funderar på att skaffa en pryl som tar emot streamad video från datorn och skickar till tv:n

Den ska klara alla format på video och framförallt ska den klara mkv. HD är skiten!

Det finns någon sådan grej på kjell & co. Men är den bra. Vad är bra och vad är dåligt. Finns det någon som har erfarenhet eller kan rekommendera något?

Jag har en Syvio (Som Popcornhour). Funkar klockrent. Billig och bra. Tar alla format.

Vet att det kommit en ny PCH med lite uppgraderingar. Kanske kan vara nåt? Finns en annan spelare som heter Twix. Marknaden vimlar av såna här. Tror du lätt kan få en bra under 1500.-

Jag har en Syvio (Som Popcornhour). Funkar klockrent. Billig och bra. Tar alla format.

Vet att det kommit en ny PCH med lite uppgraderingar. Kanske kan vara nåt? Finns en annan spelare som heter Twix. Marknaden vimlar av såna här. Tror du lätt kan få en bra under 1500.-

Popcornhour? PCH?

Twix ska jag titta på! :)

Jag har filmer på en Bubba-2 (NAS vilken står i datorrummet) som skickar trådlöst, streamar via DLNA till PS3:an (finns i vardagsrummet, andra ändan av kåken) vilken sedermera är kopplad via HDMI till TV:n, funkar kalas.

Bara man kommer över att Tvix har världens sämsta dokumentation, funkar den jättebra.

Slår ett slag för WD-mediaspelaren jag med.. grymt prisvärd.

Klarar den mkv? Klarar den allting? 1080P?

Självklart tar den mkv i 1080p utan problem, det den är till för skulle jag vilja påstå ;)
Precis ALLA filformat tar den nog inte.. men är kravet högupplöst mkv så klarar den det med bravur.

Självklart tar den mkv i 1080p utan problem, det den är till för skulle jag vilja påstå ;)
Precis ALLA filformat tar den nog inte.. men är kravet högupplöst mkv så klarar den det med bravur.

Trevligt. Ser att den har ett bra pris med jämfört med PHC. Går det att montera in en hårddisk i WD med?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park