Straff vid införsel av öl/sprit när man inte har åldern inne?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Ska ner till tyskland nu på lördag (ska se sverige - england på tisdag) och funderar lite på hur det är med införsel av öl/sprit :fyllisar . Är ju som bekant 20 års gräns på att föra in detta i Svea men tyvärr är jag ju bara 18.

Så min fråga till er är följande:

Vad blir straffet om man åker dit i tullen med öl/sprit som mindreårig och hur stor är risken att man åker dit?

Tacksam för svar!

De tar spriten för dig har jag för mig och du får antagligen böter.

Okej, men hur stor är risken tro? Ska man våga försöka eller?

Tjao mina polare försökte för inte så längesedan, de åkte fast så det sjöng om det, de tog deras sprit för dem fast de slapp böterna.

Beror på vilken tid du åker över och vad du åker över med.

Det beror väl på hur mycket det skulle svida i plånboken om dom tog det :) ?

Bara att dom tar spriten, där går ju 4-5k om ni ska fylla bilen med öl och lite vodka.

När jag var ung och dum blev jag stoppad med två flaskor vodka när jag åkte hem från danmark. Inte så skoj det, fick böter och en prick i registret. Och spriten tog de dessutom! :4skrika :rolleyes:

Solid snake skrev:
2232195 Tjao mina polare försökte för inte så längesedan, de åkte fast så det sjöng om det, de tog deras sprit för dem fast de slapp böterna.

Beror på vilken tid du åker över och vad du åker över med.

Hmm, altså det lät juh inte så kul. :död

Kör med farsans bil, en lexus, via öresundsbron. Skulle kanske alltså vara smartast om man kunde be någon man känner i skåne komma över? Blir ju så satans omständigt bara.

McFille skrev:
2232207 När jag var ung och dum blev jag stoppad med två flaskor vodka när jag åkte hem från danmark. Inte så skoj det, fick böter och en prick i registret. Och spriten tog de dessutom! :4skrika :rolleyes:
och mamma och pappa blev väl inte så glada :lol :pannkyss

Verkar som dom har hård koll på ynglingar alltså :(

Jaja får väl be syrran eller nån komma över då. Vad är det för åldersgräns i danmark då? 18? Så att den som kommer över inte behöver åka ända till tyskland menar jag.

Nilsson_ skrev:
2232213 Hmm, altså det lät juh inte så kul. :död

Kör med farsans bil, en lexus, via öresundsbron. Skulle kanske alltså vara smartast om man kunde be någon man känner i skåne komma över? Blir ju så satans omständigt bara.

Ta bara me en polare över 20 år?

Nilsson_ skrev:
2232222 Verkar som dom har hård koll på ynglingar alltså :(

Jaja får väl be syrran eller nån komma över då. Vad är det för åldersgräns i danmark då? 18? Så att den som kommer över inte behöver åka ända till tyskland menar jag.
16 på öl och cider plus "spritläsk" iaf. borde vara högre på starksprit

Padde skrev:
2232226 Ta bara me en polare över 20 år?

Jo syrran är 25 och förhoppningsvis nere i ängelholm när vi ska hem igen, får väl höra med henne om hon vill komma över och "hjälpa" oss lite.

Nilsson_ skrev:
2232213Kör med farsans bil, en lexus
Ett gäng ungdomar i en "lyxbil" som ingen av dem själv står som ägare till... Kan dra till sig en del uppmärksamhet.

Några polare blev stoppade för ett par år sedan och fick lasta ut allt ur bilen och få den genomsökt efter knark!
När dom inte hittade något och lite snack med mina polare sa tullarna att dom kunde packa in ölen och spriten igen och åka vidare! :banana
Det finns alltså schyssta tullare också! :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...