straff på cross?

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
en som rullar
vad är straffet om jag kör en helcross till crossbanan å innehar A kort?

om polisen hade stannat mig!

indraget körkort + böter för olovlig körning, oreggat fordon, oförsäkrat o oskattat och obesiktigat fordon med mera.

Nej man döör nog inte, men det blir kompaniprygel av den tomten som gör en så pantad grej av alla i den lokala crossklubben.

Med hänvisning till 5e tillägget väljer jag att inte svara på denna frågan....:D

Man stannar inte med en cross i första taget om polis vill prata:näsblod
Det är bara att plöja av vägen, vad ska komma ikapp (om man nu kan hantera maskinen).:arsele

Kör inte cross på vägen, det e så jävla onödigt om nån oskyldig kommer till skada. Man kan fan aldrig vara säker på att det blit en problemfri runda. Skaffa Mc kort och kör försäkrat som vi andra idioter. Så får man/dom iallafall ersättning om man strular till det.. Cross på väg är bara retard, inte motard.

vad snackar alla om? har ni ngn gång åkt dit när ni kört en cross på vägarna?
min polare åker jämt runt med en cross.
Snuten kom till och med och tog oss en gång ( när vi precis hade stannat). De sa bara att vi inte får åka och de är till för inhängnade banor osv. VIssa snutar kan väll bara argare än andra.
Men man kan dra en snut hur enkelt som helst om man är bra på att köra ;o

Nu ska jag inte sitta här och leka moraltant, men är det inte bättre att köra lagligt istället. Annars kommer ju en olycka att drabba oss som betalar försäkringar genom att premierna höjs ytterligare. En olycka med allvarliga personskador är inte gratis och kör man oförsäkrat så får ju trafikförsäkringsföreningen gå in och erätta dessa skador.

Likaså så förstår jag inte varför man ska köra ifrån polisen. Stå för dom misstag ni gör i trafiken istället. Polisen är till för att hjälpa oss alla så varför ska vi jävlas med dom?

Försöker själv köra på bakhjulet och ligger inte alltid i rätt hastighet, men om jag blir stoppad så biter jag i det sura äpplet istället.

vad snackar alla om? har ni ngn gång åkt dit när ni kört en cross på vägarna?
min polare åker jämt runt med en cross.
Snuten kom till och med och tog oss en gång ( när vi precis hade stannat). De sa bara att vi inte får åka och de är till för inhängnade banor osv. VIssa snutar kan väll bara argare än andra.
Men man kan dra en snut hur enkelt som helst om man är bra på att köra ;o

Du är ju inte mer än sjutton så som du resonerar!:huvet

Kan du inte köra i skogen? Iof finns det ju andra faror där, typ troll och skogsmulle.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman