Straff för skjutsning?

Min bror vart stoppad när han skussade, Polisen kollade bara att hojen va laglig dom trodde det va ensits kuts därför vart han stoppad i första stund sa polisen. Sen åkte dom. Min bror var bara 17 vid tilfället.

har skjutsat nästintill varje dag sen ajg fick kortet på min 125:a.. har tilockmed plivid stoppad me en pollare bakpå. de va ett vanligt blås och körkorts koll dom sa inte ett ord om skjusningen..

Om det nu skulle vara någon polis som skulle anmärka på att du skjutsa så skulle nog den du skjutsar få 300 spänn i böter. Värre än så blir det knappast..om det änns blir så farligt.

Chilla :cool:

Men man har ju körtkort på prov i 2 år och då ska man väl igentligen bli av med körkortet om man skjutsar eller bryter mot någon annan lag?

Men det är nog inte många poliser som tar körtkortet för att man har skjutsat någon lite lungt :)

flexbert skrev:
Men man har ju körtkort på prov i 2 år och då ska man väl igentligen bli av med körkortet om man skjutsar eller bryter mot någon annan lag?

Man har körkortet precis som en som haft körkort i 1000år. Enda skillnaden är ifall du blir av med det får du ta om det, något som en som haft körkort i 1000år slipper.

men va fan det ska till mycket för att bli av med kortet
själv har jag varigt dum och åkt dit för en massa skit och inte fått en varning
det är bara att neka in i det sista (åklagare har inte tid med massa småsaker och skulle du bli dömd så är det väl bara att betala böterna :tummenupp )

Kan sejja redan nu att det aer olagligt att skjutsa po en 125a om du aer under 18 for dom som inte vet det.

Men det aer i stort sett ingen polis som vet om det och om dom nu skulle veta det so tror ja dom skiter i det om man bara har hjalm.

Har sjalv skjutsat en kompis med hjalm po min 125a och aer 17 or och blev stoppad av polisen do jag genade over ett overgonsstalle.

Efter lite skisnack so sa han Okey det gor inge, men taenk po att du inte for gora soder. Mycket trevlig polis btw.
Han sa ingett om att jag skjutsade och bad inte ens om korkort.

Kan aven till legga att jag har po effektavgassystem fron gianelli och det hors ganska val men han brydde sig inte.
Utan var mest fascinerad over att den do det inte aer so vanligt med 125or iaf inte i Karlstad.

Aer ejj i sverige som ni kanske maerker :)

Freddola skrev:
Kan sejja redan nu att det aer olagligt att skjutsa po en 125a om du aer under 18 for dom som inte vet det.

Men det aer i stort sett ingen polis som vet om det och om dom nu skulle veta det so tror ja dom skiter i det om man bara har hjalm.

Har sjalv skjutsat en kompis med hjalm po min 125a och aer 17 or och blev stoppad av polisen do jag genade over ett overgonsstalle.

Efter lite skisnack so sa han Okey det gor inge, men taenk po att du inte for gora soder. Mycket trevlig polis btw.
Han sa ingett om att jag skjutsade och bad inte ens om korkort.

Kan aven till legga att jag har po effektavgassystem fron gianelli och det hors ganska val men han brydde sig inte.
Utan var mest fascinerad over att den do det inte aer so vanligt med 125or iaf inte i Karlstad.

Aer ejj i sverige som ni kanske maerker :)
lär dig stava!.. :4skrika

Freddola skrev:
Men jag aer INTE i sverige.
Sitter po engelskt tangetbord Laett o skriva do?
du kan ju skriva ar istället för aer och typ latt istället för laett?.. po, på?
Rätt störande bara..

philsson skrev:
du kan ju skriva ar istället för aer och typ latt istället för laett?.. po, på?
Rätt störande bara..

Rätt störande med folk som inte kan stava till enkla ord också som: enda, fälg, osv osv osv.

Solid snake skrev:
Speciellt efter ett frågetecken, dessutom så började han inte ens med stor bokstav.

Ja, en pungt, ett frågetecken, ett utropstecken eller liknande är en meningsändelse. Efter en meningsändelse börjar man en ny mening.

Sten? Glashus?

Tjet skrev:
Ja, en pungt, ett frågetecken, ett utropstecken eller liknande är en meningsändelse. Efter en meningsändelse börjar man en ny mening.

Sten? Glashus?

PunGt, om jag får be. :mattias

Med andra ord så är det ju inte så jättesmart att klaga på stavfel om man själv stavar som en kratta.

Krattor har man i trädgården! :mattias

Solid snake skrev:
PunGt, om jag får be. :mattias

Med andra ord så är det ju inte så jättesmart att klaga på stavfel om man själv stavar som en kratta.

Krattor har man i trädgården! :mattias

Pungt heter det. Pungt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma