Straff för brott mot terrängkörningslagen?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Last edited:
Finns en sån tråd på SOE, har inte riktigt tittat i den. Jag tar dom böterna den dagen polisen står längsmed kraftledningsgatan...

Finns en sån tråd på SOE, har inte riktigt tittat i den. Jag tar dom böterna den dagen polisen står längsmed kraftledningsgatan...

Jo jag hittade en tråd där nu också...
Verkar ju som sagt inte så illa och risken att man blir tagen är ju nästan = 0 också :)

terrängkörningslagen? Alltså att man åker på någon spår ute i skogen där man inte får?

Man får väl se mest till sitt eget samvete tycker jag.
Risken att åka dit på det är ju minimal, men för den sakens skull ger man sig väl kanske inte ut vart som helst.
Har en jättefin o go skog precis bakom huset jag gärna rejsar runt i, men tyvärr är det ju en såndäringa naturskyddad skog så de låter man ju bli.
Är väl förvisso lite högre straff på att rejsa runt i en sån me?

Tycker inte det ska spela någon större roll om du kör efter stigar mm, du håller ju upp stigen för ev vandrare m.m...=)

Tycker inte det ska spela någon större roll om du kör efter stigar mm, du håller ju upp stigen för ev vandrare m.m...=)

Nja, det är väl inte alltid det stämmer :näsblod

Bifogat

• before.jpg
    before.jpg
    101.8 KB · Visningar: 343
  • after.jpg
    after.jpg
    106.7 KB · Visningar: 333
Straff utdöms inte om brottet är ringa men kör man över en nyplantering eller liknande räknas det som grovt och då är det straffbart.

Räknas inte skog och mark som svårövervakad egendom, och åverkan mot detta är ganska fina straff på? Det har jag alltid fått höra ang. våran mark vi äger.

svårövervakad egendom låter väldigt luddigt

*/ ?>
Back