Straff? Bot?

Kan ju vara bra då att inneha försäkring?

495 kr/år och 3 tillfällen max per år för ett sådant saftigt bötesbelopp är inte mycket, visst så kan de plocka på om man inte "Torskar" men borde vara intressant för dom som vet med sig att hastigheterna inte håller "Laglig" nivå oftast då man är ute och kör

Försäkring

Näe, han torskar redan på regel nr.2

2. Fortkörningsförseelse på allmän väg inom Sverige där hastighetsbegränsningen är mellan 70 och 120 km/h och Din hastighetsöverträdelse inte överstiger 30 km/h mot aktuell hastighetsbegränsning.

Äh, var ju en gammal tråd :huvet

4000 är väl maxbeloppet?

Jo det är väl det men jag tänkte om dom hittade nån mer krona dom kunde kasta på eller nåt, vad vet jag vad dom har i rockärmen :crash
4000 är ju ändå 4000... Som en smärre Alpsemester :öga

Det står inget om det i papprena... :notme
Hoppas det blivit fel i systäääämet

Haha, dom sket i att skriva det och drog pengarna från ditt konto direkt :näsblod

Last edited:
Om du läser min story om hur jag blev av med kortet i sommar så tror jag lätt du får räkna med 6 månader + att du kanske aldrig får tillbaka det om samma sak händer igen..

Straffet verkar iaf korrekt enligt trafikjuristens lista, där maxstraffet enligt listan är 8 månader. Listan för överträdelse på 70-väg sträcker sig till 160km/h så dom kan säkert döma hårdare straff med, men dina 165km/h är ju bara 5km/h utöver listan, så det ansågs väl inte spela någon större roll kanske.

Är det bara jag som tycker att det här är låter "billigt"? ja hade fan räknat med arkebusering på plats om ja hade stannat...

Men det ska man ju inte klaga på... så vad fan är mitt problem?:va :dummer

Lider med dig!...jag vet hur det känns!
Jag åkte dit i 159,2 på 90 väe och fick 5 månaders indrager kk och maxböter vilket var 2000 för 3 år sedan.
Tur i oturen att han inte tog mig 0,8 km snabbare, vid 160 hade det varit 6 månader utan lappen!

Att överklaga hjälper nog tyvärr inte mycket. Man ska ha riktigt stora skäl för att få detta godkänt.
Jag känner en elektriker som kör ca 10-20 mil dagligen i jobbet och behöver sitt kk i jobbet och inte enna han fick mildare straff!

Men man kör ju inte med körkortet ju.......:)

vill ni veta det roligaste?
hehehe, var ute och börnade i sommras då ryggsäcken blåste sönder. Plånbok med allt vad det innebär flög bort i farten. Så skickade efter nytt kort och blev av med det innan jag fått kortet på posten.
Så nu sitter jag här med ett plastkort som är giltig legitimation men inte i registret... :D haha, så kan det visst gå

Så, fick pappret från rikspolisstyrelsen igår.
Påföljd: Penningböter
Summa: 4000kr

PUST!!

mm nog inte så dumt att tappa bort sitt kort innan vv plastar ett nytt till en, funkar inte om de kör det i datorn men ändå.. inte brukar de väl slå i datorn vid enkla rutinkontroller..?

Tänk bara på att grov olovlig körning kan leda till fängelse. Är det värt det? Det räcker med att man är med om en mindre trafikincident så uppdagas det, typ att faster Agda missar en väjningsplikt.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard